رئیس مجلس شورای اسلامی برگزاری جلسه نوبت بعدازظهر صحن علنی مجلس را به رأی‌ نمایندگان گذاشت.

به گزارش مرور نیوز، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 11 آبان) مجلس شورای اسلامی در میان صحبت‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه به اذان ظهر نزدیک می‌شویم و حدود 7 دقیقه نیز فرصت برای دیگر اظهارات شما زمان باقی است، لذا به نظر می‌رسد ادامه صحبت‌هایتان را به نوبت بعدازظهر موکول کنید.

وی ادامه داد: باید برای برگزاری نوبت بعدازظهر در صحن علنی مجلس، رأی گیری شود زیرا براساس آیین‌نامه باید جلسه علنی در زمان اذان قطع گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر آیین‌نامه جلسات صحن علنی برای رأی اعتماد به وزرا، صبح و بعدازظهر خواهد بود، در عین حال نیز باید از نمایندگان رأی گیری شود.

لاریجانی افزود: لازم است نمایندگان زودتر از ساعت 14 در صحن علنی حضور یابند؛ چرا که هر وزیری باید برای دفاع از خود 30 دقیقه صحبت کند که بر این اساس حدود 30 دقیقه نیز رئیس جمهور زمان برای صحبت دارد حال اگر با تذکر و اخطار نیز رو به رو شویم زمان زیادی را نیازمندیم.

وی گفت: بر اساس این برآورد حداقل 3 ساعت و 30 دقیقه زمان برای برگزاری جلسه علنی بعدازظهر نیاز است که برای آنکه به غروب نزدیک نشویم بهتر است ساعت 13 در صحن علنی حضور داشته باشید.

گفتنی است بعد از اظهارات رئیس مجلس نمایندگان با 183 رأی موافق، 36 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 261 نماینده حاضر در مجلس خواستار برگزاری جلسه علنی در نوبت بعدازظهر شدند.