نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلابی‌زدایی یکی از تبعات نفوذ است، گفت:‌ اعتدال یکی از مظلوم‌تربن واژه‌هایی است که مورد تصرف قرار گرفته است.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش نفوذ و نظام سلطه که صبح امروز در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد با بیان اینکه نفوذ بسیار گسترده، عمیق و دامنه دار می‌تواند باشد و گام‌های اولیه، ثانویه و باقی گام‌ها را پیموده و در جامعه اثرگذار باشد اظهار داشت: یکی از تبعات نفوذ انقلابی زدایی از انقلاب است. 

وی افزود: یکی از موضوعات مورد تاکید رهبری انقلابی گری است و خطری که امروز متوجه جامعه ماست تصرف در مفهوم انقلابی گری است. 

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به چهار عرصه قابل تبیین انقلابی گری اظهار داشت: انقلابی زدایی از مفاهیم اولین عرصه است و حوزه دوم انقلابی زدایی از مقدسات، حوزه سوم انقلابی زدایی از شخصیت‌ها و حوزه چهارم نیز انقلابی زدایی از نهادها است. 

حجت الاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه انقلابی زدایی از مفاهیم تحریف مفاهیم و دگرگون کردن ‌آنهاست تصریح کرد: انقلابی زدایی از مفهوم خود انقلاب یکی از مهمترین عرصه‌ها در انقلابی زدایی است. 

وی ادامه داد: انقلابی گری برای قیام لله مفهومی فرازمانی در همه اعصار مورد تاکید است. 

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به تعبیر شهید مطهری از انقلابی گری گفت: به تعبیر شهید مطهری انقلابی گری به معنای تحول درونی الی الله در انسان است و اگر انسان به سمت خدا حرکت کرد انقلابی تکاملی را طی کرده و اگر به سمت شیطان راه پیمود انقلابی ارتجاعی است. 

حجت‌الاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه لازمه انقلابی گری استقامت است اظهار داشت: تند روی، افراطی گری و بنیادگرایی از تعبیراتی است که برخی انقلابی گری و انقلابی ها را برای انحراف از مسیر به آن متهم می‌کنند. 

وی با بیان اینکه اعتدال معنی دارد و اگر این مفهوم تصرف شد انقلابی زدایی از یک مفهوم انقلابی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: جبهه  ولایتمداران در برابر جریان کفار و دشمنان قرار دارد که مشی آنها باید حلاوت و شدت باشد که معیار اعتدال است و باید در برابر خودی‌ها رافت و عطوفت و مودت را پیشه کند. 

وی با بیان اینکه اعتدال به معنای حفظ اصول در برابر دشمنان است تصریح کرد: فریاد می‌زنند که چرا در سوریه حضور دارید ولی در طرف مقابل این فریاد شجاعانه را می‌شنوند که ما مدافع حرم اباعبدالله هستیم. 

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه قران می‌گوید یهود و نصارا را مثل کدخدا به حساب نیاورید و در غیر این صورت شما نیز مثل آنها هستید اظهار داشت: پیوند صهیونیسم مسیحی و صهیونیسم وهابی به خاطر دشمنی با اسلام است اگر اروپا و آمریکا و وهابی‌ها در یک خط با هم کار می‌کنند به خاطر مقابله با مومنین است.

وی تصریح کرد: طبق آموزه‌های قرآن هر دولت و یا سیاستمداری که نگاه به جبهه خود داشته باشد از آنها محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: میگویند آنها بمب اتم دارند و با یک موشک می‌توانند هر کاری انجام دهند در صورتی که چنین بحث‌هایی با این فرمایش امام که گفته بودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند مغایرت دارد. 

حجت‌الاسلام سعیدی با  تاکید بر اینکه اعتدال ممنوع این است که بخواهیم بین حلال و حرام و حق و باطل حد وسطی برقرار کنیم تصریح کرد: یکی از واژه‌های مظلومی که مورد تصرف قرار گرفت اعتدال است. 

وی با اشاره به مصداق‌های دیگری از انقلابی زدایی یادآور شد: حذف ملاک بین خودی و غیر خودی از نمونه‌های دیگری از انقلابی زدایی از مفهوم انقلاب است. 

وی تاکید کرد: در بهره مندی از امکانات نظام همه باید سهیم باشند ولی در مشاغل کلیدی و حساس نمی‌توان افرادی را که اعتقادی به حکومت دینی و انقلابی گری ندارند استفاده کرد و چنین کاری تصرف در واژه اعتدال است. 

نماینده ولی فقیه در سپاه با برشمردن مصداق دیگری از انقلابی زدایی از مفهوم انقلاب اظهار داشت:حذف ملاک بین هنر ارزشی و غیر ارزشی از مصادیق انقلابی زدایی است و تعبیر از شیطان بزرگ به کدخدا تصرف در واژه شیطان است و نمی‌شود جای شیطان کدخدا گذاشت و یا جای سازش تعامل را قرار داد. 

وی با بیان اینکه انقلابی زدایی از عزاداری امام حسین (ع) و مفهوم عاشورا نیز از مصادیق دیگری از انقلابی زدایی است خاطرنشان کرد: امروز در جامعه ما اگر یک منبری وارد حوزه سیاسی شود میگویند روضه‌ات را بخوان که چنین پدیده‌ای نیاز به عزم می‌خواهد که عزاداری‌ها و در نتیجه جامعه از رخوت رها شود. 

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه با کمال تاسف تحجر سیاسی و تحجر مذهبی امروز به هم رسیده‌اند تصریح کرد: یک طرف شیعه لندنی و طرف دیگر جریان لیبرال یک حرف را می گویند و می‌خواهند یک راه را بروند. 

وی ادامه داد: شیعه لندنی عزاداری را از محتوا خارج کرده و برخی دلسوزان سیاسی نیز می‌گویند عزاداری را سیاسی نکنید ولی جناحی بحث کردن با سیاسی بحث کردن جدای از هم هستند. 

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه 4 مرحله براندازی در زیارت عاشورا بیان شده است گفت: اولین مرحله طراحی براندازی، دوم ولایت زدایی، سوم ریشه کن کردن مومنین و مرحله چهارم نیز کشتن مومنین است که در زیارت شریفه عاشورا به آن اشاره شده است. 

وی با بیان اینکه دومین واژه در انقلابی زدایی خود واژه انقلاب است و با بحث اسلام رحمانی مطرح میشود گفت: انقلابی زدایی از نهادها نیز یعنی ایجاد مسجد، هیئت و دانشگاهی بی خاصیت که فایده‌ای برای جامعه ندارد. 

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به جلسه دیروز رای اعتماد به وزرا در مجلس تصریح کرد: عمامه به سری در پشت تریبون مجلس می‌گوید تا کی بنا است از فتنه حرف بزنید. اگر این آقا که دستش می‌رسید همه آیات فتنه را از قرآن حذف می‌کرد و می گفت تا به کی از فتنه قوم یهود، عاد و ... حرف می‌زنید. 

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه چنین مسئله‌ای فتنه است تصریح کرد: این حرف به این معنی است که تا کی از فتنه جمل،‌نهروان و عاشورا حرف می‌زنید و 1500 سال است که از عاشورا می‌گذرد و چرا در روز عاشورا عزاداری می‌کنید. 

وی با بیان اینکه فتنه فتنه است و جریان ساکتین در زمان صدر اسلام هم بوده‌اند تصریح کرد: دولت و مجلس اگر انقلابی گری تهی شدند چه اتفاقی می‌افتد؟ 

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه امروز از بسیج انقلابی زدایی می‌کنند و کاری می‌کنند که فرد از گفتن اینکه من بسیجی هستم خجالت می‌کشم گفت: همچنین سپاه، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها انقلابی زدایی می‌شود. 

وی ادامه داد: دانشگاه غیر انقلابی بی خاصیت است و در  آن استاد هرچه می‌خواهد میگوید و کسی نفس نمی‌کشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه انقلابی زدایی از شخصیت‌ها چهارمین عرصه انقلابی زدایی است اظهار داشت: انقلاب زدایی از پیامبر و امام حسین در قالب مطرح کردن مذاکره و این بحث که حر نیز توبه کرده است پیش می‌برند. 

وی افزود: سوال این است که آیا جان کری و آمریکا را با حر قیاس می‌کنید وی با اشاره به این حرف که برخی می‌گویند امام حسین اهل مذاکره بود گفت: 4 دلیل برای عدم موضع گیری خواص در قبال چنین حرفهایی وجود دارد و اولین دلیل این است که خواص صحنه را نمی‌شناسند. 

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: دومین علت سکوت خواص نیز مصلحت عدم حرف زدن است و با این کار هم در دو طرف رفت و امد می‌کنند چون نمی‌دانند آینده دست چه کسی است که البته چنین امری نیز شرک خفی است. 

وی در پایان با اشاره به طرح انقلابی زدایی از شخصیت امام اظهار داشت: می‌خواهند امام را اصلاح طلب معرفی کنند در صورتی که خود مفهوم اصلاح طلبی نیز از واژه هایی است که تصرف شده است.