عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از کارنامه‌ غیرقابل دفاع دولت در برخورد با حقوق‌های نجومی، تاکید کرد: نگذارید اعتماد عمومی بیش از این آسیب ببیند.

به گزارش مرورنیوز، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (11 مهر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن بیان اینکه درس محرم درس ایستادگی تا آخرین قطره خون است، گفت: محرم تابلوی زیبای دلداگی و آزادگی و جانفشانی در راه آرمان‌هاست، امام حسین(ع) جان  خود را داد اما عزت خود را معامله نکرد، شعار او «هیهات من الذله» بود، امان‌نامه شعر نتوانست ایشان را فریب دهد و تطمیع ابن‌زیاد نیز خللی در اراده مقدس ایشان وارد نکرد؛ آری او تحریم آب شد اما فشار تحریم او را وادار به عقب نشینی نکرد.

نماینده مردم دلیجان و محلات رد مجلس شورای اسلامی، افزود: حصر دشمن نتوانست چهره مقاوم او را متزلزل سازد و وعده‌های پوشالی ذره‌ای در ایشان تغییر ایجاد نکرد، جان به جانان داد چرا که زندگی با ظالمان را جز خسارت و تباهی نمی‌دید. هر چه فشار دشمن بیشتر شد عشق او به شهادت افزون‌تر گشت.

وی ادامه داد: عاشورا صحنه انتخاب صحیح در غوغای تطمیع و تهدید است، راستی در دو راهی زندگانی مرفه ظلیلانه و شهادت همراه با عزت کدام را انتخاب می کنیم؟ او دست رد به سینه نامحرم زد و جریان اسیر عزت خواهان عالم را برای همیشه رهبری نمود، دشمن خواست او را گروگان بگیرد، آب را از کام عطشان او دریغ کرد اما حتی یک حرف که بوی تسلیم دهد از او نشنید.

سلیمی یادآور شد: هر چه شرایط سخت و سخت‌تر شد، شعار  او پر محتواتر شد، حتی در آخرین لحظات به صراحت به عالم اعلام کرد که تسلیم ناپذیر است و امروز ما و تابلو بی‌نظیر و حماسه بی بدیل روبه هستیم، حسینی بودن یعنی انتخاب درست در بزنگاه‌ها، حسینی بودن یعنی تسلیم ناپذیری و مقاومت، حسینی بودن یعنی دل به معبود سپردن و از تحریم حرامیان نهراسیدن.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: حسینی بودن یعنی امان‌نامه شمر و سران را پس فرستادن و فریب لبخند و دیپلماسی دروغین آنان را نخوردن، حسینی بودن یعنی فریاد بلند شهادت خواهی و عزت جویی. سلام بر تو ای خون خدا... سلام بر رگ‌های بریده‌ات... سلام بر جبین خاک‌آلودت.. سلام بر سر به نیزه رفته‌ات... این صدای استنصال حسین است.

سلیمی ادامه داد: باید با انتخاب دیپلماسی مقاومت حسین را یاری رسانیم، کری وزیر خارجه ایالات متحده به صراحت اعلام کرده امریکا به تمام خود عمل کرده آیا با این وصف و وجود قانون ویزا و افزایش روزانه اشخاص حقیقی و حقوقی در لیست تحریم‌ها و زیاده‌خواهی های پیوسته امریکا و ده‌ها مساله دیگر باید دست روی دست بگذاریم، چرا قانون اقدام متاقبل عملیاتی نمی‌شود مگر در متن برجام به صراحت صحبت نشده، انفال در این عرصه بی شک آسیب‌زاست.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند نگذارید مساله حقوق‌های نجومی دچار مرور زمان شود، حقیقتا کارنامه ما در این عرصه قابل دفاع نیست، نه مدعی العموم تحرک لازم را  داشته و نه دولت محترم برخورد مناسب کرده است، نگذارید اعتماد عمومی بیش از این آسیب ببیند.

این نمانیده مردم در مجلس دهم گفت: گرانی کمر مستضعفان را شکسته است، وزیر جهاد کشاورزی آیا از گرانی گوشت و برنج و سایر اقلام خوراکی خبر دارید؟ نگذارید نعمت‌های انقلاب بیش از این تحت فشار قرار گیرند، همچنین گرانی آب و برق و افزایش بهای انشعابات آنها موجب اعتراضاتی شده که وزیر نیرو باید در این زمینه تجدید نظر کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر بهداشت و درمان، یادآور شد: علی رقم تلاش‌های بی وقفه هنوز حوزه انتخابیه از نارسایی در حوزه بهداشت و درمان رنج می برد، بیمارستان‌ها تبدیل به اعزام‌خانه گردیده و درد افراد به دلیل سو مدیریت یا عدم وجود امکانات دو چندان شده است.