سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که وزیر خارجه به منظور دیدار با مقامات عالی‌رتبه و شخصیت‌های سیاسی برجسته لبنان و رایزنی‌ةای دوجانبه احتمالا هفته آینده به بیروت سفر می‌کند.

به گزارش مرورنیوز، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با اعلام سفر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان اظهار داشت: با توجه به نوع روابط جمهوری اسلامی ایران و لبنان و تأثیری که این کشور در صلح و ثبات منطقه دارد، رایزنی‌های دوره‌ای بین دو طرف وجود داشته و دارد و این سفر به زودی انجام خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای سفر محمد جواد ظریف به بیروت در حال انجام است، تصریح کرد: آقای دکتر ظریف احتمالا در هفته آینده، به منظور دیدار با مقامات عالی رتبه و شخصیت‌های برجسته لبنان و همچنین رایزنی‌های دو جانبه و چگونگی گسترش همکاری‌های دو کشور در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در دوران جدید و همچنین تحولات منطقه، موضوع سوریه و همکاری‌های بین‌المللی به بیروت سفر خواهد کرد.

وبگاه لبنانی «النشره» دیروز پنجشنبه با انتشار خبری اعلام کرد «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران سه شنبه هفته آینده به لبنان می‌رود.

روز دوشنبه میشل عون به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور لبنان انتخاب شد.