۱۷۰ مسجد و مراکز فرهنگی مذهبی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری در کشور افتتاح شد.

به گزارش مرورنیوز، حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افتتاح مساجد و مراسم فرهنگی مذهبی برکت که امروز (یکشنبه 11 مهرماه) برگزار شد،با اشاره به افتتاح 170 مسجد و مراکز فرهنگی مذهبی، اظهار کرد: هدف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب رفع محرومیت از همه نقاط کشور است.

وی با اشاره به حدیث «اگر کسی مسجدی بسازد به اندازه لانه یک پرنده، خداوند در مقابل یک خانه در بهشت برای او می‌سازد»، تصریح کرد: اولین بنایی که در دنیا به وجود آمد مسجد بود. طی سال‌های گذشته، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است و تاکنون ساخت 700 مرکز فرهنگی و مذهبی شامل مسجد، حسینیه، خانه‌ی عالِم، حوزه‌ی علمیه و دارالقرآن را در مناطق محروم کشور به بهره‌برداری رسانده و یا آماده‌ افتتاح کرده است.

** رهبری معتقد است اموال در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام(ره) متعلق به مردم ایران است

 

در ادامه این مراسم محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه فلسفه افتتاح 170 مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی در آغاز ماه محرم هدیه این مساجد از جانب رهبر معظم انقلاب به مردم مناطق محروم کشور است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری معتقد است تمام اموالی که در اختیار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) قرار دارد متعلق به مردم ایران است.

وی با بیان اینکه محور اصلی اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت، اشتغال در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است، گفت: تاکنون بیش از 300 هزار شغل در این مناطق ایجاد شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه در اماکن افتتاحی امروز 155 مسجد و 15 مرکز فرهنگی مذهبی وجود دارد، عنوان کرد: از صدر اسلام تاکنون مساجد بهترین پایگاه های اسلامی بوده‌اند.

مخبر ادامه داد: در صدر اسلام مساجد از عوامل اصلی اسلام برای قضاوت، امنیت، رفع دسیسه و جنگ و حتی رحمت به فقرا بود و انقلاب اسلامی ایران هم از مساجد آغاز شد. جنگ در مساجد اداره شد و فتنه هم در مساجد سرکوب شد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از این مساجد با درخواست مردم بنا شده‌اند، گفت: این مساجد با مشارکت شهروندان منطقه و در مناطقی که هیچ مسجدی وجود نداشته ساخته شده است و در مکان هایی که امکان ساخت مسجد نداشته ایم نیز خانه عالم ساخته‌ایم.

صبح امروز 170 مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان هدیه مقام معظم رهبری در نقاط محروم 25 استان کشور به بهره برداری رسید.

همزمان با برگزاری این مراسم از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس، مساجد و مراکز فرهنگی مذهبی در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی نیز به شکل نمادین علاوه بر دیگر مساجد در سراسر کشور افتتاح شد.