مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از پیش بینی ۱۲۵ پروژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سند گردشگری استان خبر داد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان در دوازدهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: سند گردشگری استان براساس برنامه ششم توسعه تهیه و تنظیم شود.

زهرا اربابی در این ستاد که با دستور کار بررسی سند گردشگری استان تشکیل شد،افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان برای فراهم سازی بستر مناسب جهت معرفی و آشنایی سایر استانها با جاذبه های گردشگری و صنایع دستی استان برنامه عملیاتی در سال جاری ارائه کند که بتوانیم خروجی آن را در سال ۹۶ ، بهره برداری نماییم.

وی ضمن تاکید بر واگذاری بخشی از امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به بخش خصوصی گفت: نقش بخش خصوصی در واگذاری بخشی از فعالیت ها پررنگ تر دیده شود و نیازهای آموزشی از طریق مراکز جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه ای مرتفع گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان برای معرفی آثار و ابنیه تاریخی استان جهت واگذاری از سوی صندوق احیاء مرمت آثار تاریخی اقدام لازم را انجام دهد.

همچنین مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی اظهار داشت:۱۲۵ پروژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص سیاست های «اقتصاد مقاومتی» براساس اولویت های ترویج صنایع دستی و تولیدات مربوطه، حفظ و بهره برداری از ابنیه و احداث اقامتگاه های بوم گردی تدوین شده است.

کامبیز مشتاق گوهری افزود: با اجرایی شدن این پروژه ها گام هایی بلندی در جهت اشتغال پایدار به خصوص در روستاها برداشته می شود.

وی ضمن تاکید برسرمایه گذاری بخش خصوصی گفت: اجرای زیر ساختهای گردشگری در پنج روستای هدف گردشگری و الگوسازی در این خصوص شامل روستاهای تمندان، درک،کهنوک ،رمین و ریکوکش پیش بینی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با هدف توسعه موزه ها و واگذاری به بخش خصوصی، ایجاد سه موزه توسط بخش خصوصی در شهرهای استان با استقبال مجموعه داران روبرو شده است.