مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر گفت: با هدف حفظ و حراست اراضی دولتی از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰ هکتار از اراضی دولتی شهر چابهار رفع تصرف شد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر، عبدالباسط بلوچی اظهار داشت: با توجه به حساسیت و تکالیف قانونی جهت حفظ و حراست از اراضی دولتی متعلق به بیت المال از ابتدای سال جاری در چندین مورد تصرفات غیر مجاز احداث شده بر روی اراضی دولتی محدوده و حریم شهر چابهار با استفاده از ماشین آلات سنگین تخریب شده است.

وی افزود: در نتیجه این اقدامات اراضی دولتی با مساحت نزدیک به ۱۵۰ هکتار و ارزش تقریبی بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

 وی در ادامه ضمن تشکر از مقامات محترم قضایی بویژه دادستان محترم شهرستان چابهار و پرسنل نیروی انتظامی و همچنین تشکر از همکاران یگان حفاظت از اراضی اداره کل گفت: تصرف بی رویه اراضی دولتی حاشیه شهرها موجب ایجاد سکونت گاه های غیر رسمی می شود که این موضوع خود تبعات منفی امنیتی، اقثصادی،اجتماعی،فرهنگی و معیشتی را بدنبال دارد.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر ضمن تشریح اقداماتی که طی دو سال اخیر  جهت ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی حاشیه شهر چابهار انجام شده ،به حساسیت خاص مقامات عالی وزارت راه و شهرسازی در خصوص این موضوع اشاره کرد و تصریح کرد: با تشکیل هیات اجرایی جهت مدیریت و ساماندهی اراضی دولتی محدوده و حریم شهر چابهار از اواخر سال گذشته ،طرح ساماندهی متصرفان واجد الشرایط حاشیه شهر چابهار هم اکنون در حال انجام است و همزمان آزادسازی اراضی غیرمشمول طرح با جدیت پیگیری می شود.