معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹هزار و ۹۵۴ نفر از فاقدین شناسنامه با همکاری و تلاش شورای تأمین، فرمانداران شهرستان ها و ثبت احوال طی دو سال اخیر صاحب شناسنامه شده اند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اصغرجمشید نژاد صبح شنبه در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان که با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده و مدیران مرتبط دستگاههای اجرایی استان در استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: تعداد فاقدین شناسنامه باقی مانده عدد قابل ملاحظه ای نیست و ۷۷۴ نفر نیز شرایط واگذاری شناسنامه را ندارند.

وی در خصوص آمار کودکان کار و بازمانده از تحصیل با بیان اینکه متاسفانه در این باره آمار دقیق و بروز نداریم، افزود: مشابه عملکردی که در بحث فاقدین شناسنامه صورت گرفت در این خصوص نیز اقدام بشود.

جمشید نژاد ضرورت توجه به حقوق کودک در بخشهای مختلف بهداشت، آموزش و کار را مورد تاکید قرار داد و افزود: در خصوص آموزش کودکان بازمانده از تحصیل سند عدالت آموزشی با تلاش اعضای شورای آموزش و پرورش و توجه ویژه استاندار تنظیم شده و  که فعالیت های قابل توجهی در حال انجام است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان لازمه توجه به مسائل کودکان را در وهله نخست شناسایی نوع مشکلات و آسیب ها برشمرد و تصریح کرد: این مسئله نیازمند هماهنگی بین بخشی، اقدام کارشناسی و بررسی در کارگروه است تا با تدوین برنامه مشخص نسبت به جذب منابع اعتباری مورد نیاز اقدام شود.

معاون استاندار خواستار مشارکت و همراهی دستگاه های اجرایی و سازمانهای مردم نهاد برای ساماندهی متکدیان شد و اظهار داشت: اگر استاندار تبریز می گوید اگر کسی در تبریز گدایی پیدا کرد به او جایزه می دهم دلیل آن این است که آنها از مشارکت سمن ها و تعصبات مثبت و غرور ملی خوب استفاده کرده اند.

وی ادامه داد: باید مشکلات موجود در رابطه با ساماندهی متکدیان احصاء و با کمک دستگاه های ذی ربط از جمله بهزیستی و شهرداری نسبت به رفع آن اقدام شود.