معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز از جایگاه این مرکز در میان ۹۴۰ دانشگاه برتر جهان در بخش تحقیقات خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، احمد عریان پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری وضعیت پژوهشی دانشگاه شیراز، گفت: با اعلام موسسه نیچر در سال جاری دانشگاه شیراز در میان سه دانشگاه برتر تحقیقاتی کشور برگزیده شد و در میان ۹۴۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.

وی یادآور شد: دانشگاه شیراز طی ۱۰ سال گذشته ۸ هزار مقاله بین المللی، ۱۵۱ مقاله در ژورنالهای بیش از ضریب ۵ و در بحث مقاله های پر استناد نیز ۳۸ مقاله چاپ شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز افزود: با این انتخاب باید چشم انداز دانشگاه شیراز تا دو سال آینده به کسب رتبه ۵۰۰ تا ۶۰۰ دانشگاه های جهان دست یافت.

عریان با اشاره به اینکه امروز باید دانشگاه شیراز در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان باشد، گفت: در حال حاضر نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه شیراز ۲۳ به یک است در حالی که در دانشگاه‌هایی که در رتبه ۲۰۰ جهان قرار دارند این رتبه ۳ به یک است.

وی افزود: باید با برنامه ریزی مناسب این وضعیت را ساماندهی کرد اگر قرار است که به چشم انداز برسیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز تامین اعتبار و بودجه پژوهشی مناسب را بهترین کم برای رسیدن به موفقیت دانست، گفت: حدود ۳۰ میلیارد تومان قرارداد پژوهشی منعقد شده که سهم دانشگاه تنها ۳ میلیارد تومان است در حالیکه هزینه های دانشگاه بیش از این ارقام است.

وی ادامه داد: کل بودجه دانشگاه شیراز امسال ۱۵۰ میلیارد تومان است که ۸۵ درصد هزینه پرسنل و در حالیکه سهم پژوهش باید ۱۸ درصد باشد کمتر از این رقم اختصاص پیدا می کند.

عریان تاکید کرد: استان فارس در بخش خیرین در کشور پیشتاز بوده و همچنان نیز حرف فراوان برای گفتن دارد بنابر این باید از این ظرفیت بزرگ برای توسعه علم نیز استفاده کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز افزود: رسیدن به چشم انداز به کمک همگان نیازمند است زیرا با اعتبارات دولتی نمی توان به فکر توسعه و پیشرفت های علمی بود.