معاون سیاسی و قائم مقام وزیر کشور گفت: گزارش‌های سراسر کشور حاکی است که امنیت کشور در وضعیت خوبی قرار دارد و حفظ این امنیت مهم است.

به گزارش مرور نیوز از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، محمدحسین مقیمی در همایش فرمانداران و بخشداران استان فارس که با حضور استاندار فارس برگزار شد، با بیان این که امنیت در همه بخش ها به ویژه در برابر تهدیدات، تهاجمات و فعالیت‌های گروه های معاند و تکفیری با توجه به وضعیت کشورهای همسایه باید مورد توجه قرار داشته باشد، اظهار داشت: باید آمادگی ارائه خدمات مستشاری به کشورهایی که متقاضی هستند، در زمینه حفظ امنیت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در شرق و غرب کشورها، تحرکات زیادی صورت می گیرد اما انسجام و حضور به موقع و کمک خداوند باعث شده است که مشکلی برای کشور ایجاد نشود.

معاون سیاسی و قائم مقام وزیر کشور با اشاره به این که مباحث اجتماعی از جمله موضوعات مورد توجه وزارت کشور است، افزود: آسیب های فراوانی هم اکنون جامعه ما را آزار می دهد که هیچ کدام در شان نظام مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی ایران که قوانین آن از قرآن کریم درس گرفته است، نیست.

مقیمی با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به موضوع آسیب‌های اجتماعی گفت: دستگاه‌های مسئول باید هر شش ماه گزارش اقدامات فوق العاده خود را در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی به ایشان ارائه کنند.

وی معیشت و اقتصاد مردم را از دیگر موضوعات مورد توجه وزارت کشور دانست و با اشاره به این که دولت تدبیر و امید توانسته است در عرصه بین المللی برجام را به نتیجه برساند و فضای رونق اقتصادی را فراهم کند، افزود: باید همه سیاست های اقتصاد مقاومتی را عمل کنیم.

معاون سیاسی و قائم مقام وزیر کشور با بیان این که دولت یازدهم موفق شده است تورم را از 43 درصد به کمتر از 10 درصد، بیکاری را به حدود 13 درصد و رشد اقتصادی را از منفی 6.8 درصد به حدود 4.4 درصد برساند، گفت: این دولت حتی یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرده و اسکناس نیز چاپ نکرده است.

مقیمی افزود: رشد 4.4 درصدی نشان دهنده شکل گرفتن رونق در کشور و ایجاد امید در مردم است که باید این امید را حفظ کنیم.

وی مردمداری و تکریم ارباب رجوع را از دیگر موضوعات مورد توجه وزارت کشور برشمرد و با بیان این که هر فرماندار و  بخشداری باید دفتری به منظور رسیدگی به شکایات و گلایه‌های مردم ایجاد کند، گفت: اگر می توانید کار مردم را در چارچوب ضوابط انجام دهید آن ها را معطل نکنید.

معاون سیاسی و قائم مقام وزیر کشور برگزاری انتخابات را دیگر مسئله مهم وزارت کشور برشمرد و گفت: انتخابات سال 94 به خوبی برگزار شد و در استان فارس نیز این امر به خوبی صورت گرفت؛ باید به حق الناس بودن رای مردم و صیانت از آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

مقیمی اهمیت رعایت قانون در برگزاری انتخابات را متذکر شد و گفت: درانتخابات گذشته شرایطی فراهم شد که مخالفان و موافقان دولت حرف‌های‌شان را بیان کردند و جلسات متعدد انتخاباتی در کشور برگزار شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که فرمانداران و بخشداران مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران هستند افزود: مردم علاقه دارند که مسئولان به مسائل معنوی توجه داشته باشند، تاکید کرد: فرمانداران و بخشداران باید به بیت المال و هزینه کردها حساس باشند و به مسائل معنوی خود بپردازند.

معاون سیاسی و قائم مقام وزیر کشور با بیان این که نامه امام علی(ع) به مالک اشتر باید مورد توجه جدی فرمانداران و بخشداران باشد و تلاش کنند در جهت آن حرکت کنند، گفت: فرمانداران با کارمندان و مدیران عادی در نظام جمهوری اسلامی تفاوت دارند و باید خودشان را با مردم ببینند.