بعد از تشدید اختلاف سیاسی، هند دیگر از استعدادهای پاکستانی سینمایی استفاده نمی‌کند و پاکستان نیز نمایش فیلم‌های بالیوودی را ممنوع کرده است.

به گزارش مرورنیوز، چند پروژه سینمایی مشترک بین هند و پاکستان تحت تاثیر کشته شدن ۱۸ سرباز هندی قرار خواهد گرفت.

انجمن تهیه کنندگان فیلم هندوستان (IMPPA) از تمام اعضایش خواسته است تا وقتی که تنش‌های سیاسی فعلی بین هند و پاکستان از میان نرفته‌اند، با هنرمندان پاکستانی همکاری نکنند.

علاوه بر این، حزب سیاسی ماهاراشترا ناونیرمان سنا از هندوستان از تمام هنرمندان پاکستانی خواسته این کشور را ترک کنند و درخواست کرده تا تمام فیلم های سینمایی و آثار آن‌ها ممنوع شوند.

این تنش های جدید بین دو کشور همسایه بعد از این به وجود آمد که هفته گذشته ۱۸ سرباز ارتش هند در منطقه کشمیر جان خود را از دست دادند. گفته می‌شود تروریست‌هایی که در پاکستان ساکن هستند مسئول این حمله مرگبار بوده اند. بعد از آن، سربازان هندی از «خط کنترل» عبور کردند تا حملات تلافی‌جویانه انجام بدهند.

از فیلم های سینمایی که تحت تاثیر این درگیری سیاسی قرار خواهند گرفت می توان به فیلم «Ae Dil Hai Mushkil» ساخته کاران جوهر اشاره کرد که قرار است در ماه اکتبر در بازه تعطیلات اکران شود. آیشواریا رای و رنبیر کاپور در کنار فاواد خان بازیگر محبوب پاکستانی در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

علاوه بر این، فیلم «زندگی عزیز» با نقش آفرینی علی ظفر از پاکستان همراه شاهرخ خان ستاره هندی هم قرار است در اواخر ماه نوامبر اکران شود. فیلمی دیگر هم با عنوان «رییس» ساخته شده که قرار است ژانویه ۲۰۱۷ روی پرده برود و در آن ماهیرا خان از پاکستان کنار شاهرخ خان بازی می‌کند.  

این در حالی است که فیلم‌های بالیوود به صنعت فیلم پاکستان کمک بسیاری کرده است تا این صنعت را از رکود خارج کند.

زبان واحد و ترانه‌های مشترک از عوامل موفقیت بالیوودر در پاکستان بوده و پاکستان به دلیل کمبود سال‌های سینما، ترجیح داده است تا با سینمای بالیوود مردم را به همین تعداد محدود سینماها بکشاند.

سال ۱۹۷۱ پاکستان نمایش فیلم‌های هندی را ممنوع کرد و این کار  درواقع به مرگ صنعت سینمای پاکستان منجر شد. این ممنوعیت در سال ۲۰۰۶ برداشته شد و از آن پس سینمای پاکستان تلاش کرده است تا به مدد بالیوود دوباره روی پا بایستد.