واتیکان طی نامه‌ای رسمی به آیت‌الله مکارم شیرازی، از نامه ارسالی این مرجع تقلید مبنی بر «مبرا دانستن اسلام از خشونت و ترور» قدردانی کرد.

به گزارش مرورنیوز، در پی ارسال پیام تشکرآمیز آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در خصوص «مبرا دانستن اسلام از خشونت و ترور»، متقابلا واتیکان طی نامه‌ای رسمی به این مرجع تقلید، اعلام کرد که «پاپ فرانسیس از دریافت نامه جنابعالی ابراز خرسندی کرد و مراتب تشکر خود را اعلام نمود.»

در متن این نامه آمده است:

«همانطور که استحضار دارید، پیام همه ادیان (به خصوص ادیان توحیدی) قبل از هر چیز، پرستش مطلق خداوند و سپس احترام و مهربانی به همه انسان‌هایی است که با آنها دیدار می‌کنیم. به همین دلیل اعمال خشونت، به خصوص وقتی که به نام خدا و دین انجام می‌شود، اهانت به خدا و ظلم عظیم به قربانیان است.

رهبران دینی امروز باید بیش از گذشته برای حفظ کرامت همه انسان‌ها و حقوق اساسی آنها با هم فریاد سر دهند.»

پاپ فرانسیس طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی در ضمن سفر به لهستان، نسبت دادن خشونت و ترور را به اسلام، بلکه به همه ادیان الهی مردود دانسته بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در نامه‌ای که روز ۳۰ مردادماه در پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید منتشر شد، به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، از مواضع وی در مبرا دانستن اسلام از خشونت تقدیر کرد.