محمدحسین مهدوی (م. موید)، در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب گیلان از سید عباس صالحی نشان درجه یک هنری دریافت کرد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی، همزمان با روزهای آغازین محرم، سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی، به منزل محمدحسین مهدوی، مشهور به م. موید رفت تا گواهینامه درجه یک هنری جمهوری اسلامی را به این شاعر تقدیم کند.

صالحی که در این دیدار از سوی مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی و جواد محقق و ابراهیم زاهدی مطلق، معاونان شعر و داستان بنیاد، همچنین مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب همراهی می‌شد، ضمن تقدیر از سال‌ها تلاش و کوشش «م. موید» در اعتلای شعر و ادبیات، اعطای گواهینامه درجه یک هنری را موجب افتخار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اذعان داشت: «مقام ادبی جناب آقای موید، آن‌قدر والا هست که چنین گواهینامه‌ای چیزی بر ارزش‌های استاد نیفزاید؛ بلکه اعطای گواهینامه درجه یک هنری به ایشان، بر اعتبار خود گواهینامه خواهد افزود.»

موید نیز در حالی که در «اتاق روضه» منزل خود در لاهیجان از صالحی و هیات همراه پذیرایی می‌کرد، با تشکر از حضور این جمع در منزلش، آنان را به چای روضه و خوانش بخش کوتاهی از کتاب خود، «حسینِ علی، درود خداوند بر او باد» مهمان کرد.

خالق کتاب «درخش شبانه سیب سیاه» همچنین از همنشینی با جلال آل‌احمد و فعالیت‌های ادبی این نویسنده بزرگ ایران سخن گفت.

موید در این دیدار با بیان خاطراتی از ایام کودکی‌اش در نجف، اشاراتی به مواجهه‌اش با امام خمینی (ره) در قطب علمی جهان تشیع داشت.

سپس در پایان این دیدار، گواهینامه درجه یک هنری جمهوری اسلامی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سرآمدان هنر و ادبیات کشور تعلق می‌گیرد به استاد م. موید اعطا شد.

یادآور می‌شود، محمدحسین مهدوی، مشهور به «م. موید» در هفتم تیر ۱۳۲۲ در نجف و در خانواده‌ای اهل شعر و ادبیات به دنیا آمد. پدرش «آیت‌الله حاج شیخ محمد مهدوی لاهیجی»، شعر می‌سرود و از او دیوان شعری به یادگار مانده است. «م. موید»، ادبیات فارسی را با حضور در مدرسه ایرانیان عراق فرا گرفت و از ۱۴ سالگی به سرودن شعر پرداخت.

نکته جالب درباره او این‌که «موید» در طول سال، روضه هفتگی در منزلش دایر می‌کند و حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد و هیات همراه، همزمان با روزهای نخست ماه محرم، موجب شد تا این شاعر، شخصا از آنان در «اتاق روضه» پذیرایی کند.