دبیرخانه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویی ایران طی اطلاعیه‌ای از تعلیق فعالیت چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویان خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، این خبر در پی اطلاعیه‌ای است که دبیرخانه جشنواره در اختیار اصحاب رسانه قرار داده است. در متن این اطلاعیه که به قلم محمد تقی‌پور، دبیر جشنواره نگاشته شده است آمده: «امید داشتیم که پس از گذشت چند سال از سیزدهمین دوره جشنواره با تلاش دانشجویان و اساتید دانشگاه هنر و تمامی دانشجویان رشته عروسکی، چهاردهمین جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویان را در آذرماه برگزار کنیم. از مشکلات مالی باکی نداشته و دل به توانایی و روحیه خلاق دانشجویی از اسفندماه 94 کلید فعالیت دوباره دبیرخانه را زدیم تا امیدمان در آذرماه 1395 به برپایی این رویداد محقق گردد.»

دبیر جشنواره با بیان آنکه ریاست دانشگاه و اساتید با جشنواره همراهی داشته‌اند، از تصمیم شورای سیاست‌گذاری بر تعلیق این رویداد برای فراهم شدن شرایط اعتباری مستحکم و تأمین بودجه لازم برای برپایی هرچه بهتر جشنواره خبر داده است.

طبق گفته تقی‌پور 120 گروه دانشجویی متقاضی شرکت در جشنواره بوده و بنا به تصمیم این شورا فعالیت جشنواره چهاردهم تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در خواهد آمد. 

این تعلیق در حالی است که جشنواره تئاتر عروسکی در دوره سیزدهم نیز با مشکلات متعددی همراه بوده است و با آنکه قرار بر آن بود جشنواره به شکل دو سالانه اجرا شود؛ اما دوره چهاردهم هم اکنون نیز از موعد مقرر خود فاصله گرفته است.