بازیگر فیلم سینمایی «استراحت مطلق» گفت: برگزاری جشنواره یاس با رویکرد تقدیر از اثار برتر شبکه نمایش خانگی و اثار ویدئویی اقدامی مثبت بوده و به ارتقای کیفیت فیلم های تولید شده در این بخش کمک می کند.

به گزارش مرورنیوز، مجید صالحی درباره اینکه این جشنواره با تقدیر از فعالان عرصه ویدیو چقدر می‌تواند به ارتقای سطح آثار تولید شده در شبکه نمایش خانگی کمک کند؟، اظهار داشت: قطعا تاثیرات مثبتی خواهد داشت زیرا هنرمندان آثار ویدئویی می‌دانند فعالیتشان یک جا دیده و ارزیابی می‌شود، بنابراین انگیزه‌ای مضاعف برای ساخت آثار با کیفیت در آنها ایجاد خواهد شد.

وی افزود: برگزای جشنواره‌ای مختص به آثار ویدئویی علاوه بر ایجاد انگیزه بیشتر به شناسایی استعدادهای جوان که شاید خیلی مجالی در تلویزیون یا سینما برای آنها وجود نداشته باشد، نیز کمک می‌کند.

بازیگر سریال «ترش و شیرین» حمایت از جوانان در هر عرصه‌ای را با اهمیت عنوان کرد و ادامه داد: همواره جوانان هستند که با خلاقیت و انرژی مضاعف می‌توانند کارهای بزرگ و تاثیرگذاری انجام دهند اما باید از آنها حمایت شود.

صالحی درباره اینکه جشنواره یاس تا چه اندازه می‌تواند به استاندارد شدن ساخت آثار ویدیویی کمک کند؟، گفت: ایجاد رقابت و اعتماد به جوانان که به نوعی باید یکی از مهمترین اهداف جشنواره باشد خود به خود بر کیفیت و ارتقاء آثار تاثیر مثبت می‌گذارد.

بازیگر فیلم سینمایی «استراحت مطلق»، با تاکید بر داوری‌های درست وسالم در جشنواره‌ها، افزود: هنرمندان باید جشنواره‌ها را محلی برای یکدل شدن و نقد درست یکدیگر بدانند.

صالحی که به تازگی در سریال نمایش خانگی «اسپیرین» ایفای نقش کرده درباره تولید سریال‌های پر بازیگری مانند شهرزاد و آسپرین، گفت: به نظرم اتفاق خوبی است هم برای مخاطبین و هم برای دست اندکاران عرصه هنر چون می‌توانند خود را محک بزنند و امروزه تجربه به ما نشان داده است که مردم آثار قصه محور و دنباله دار را دوست دارند.

وی افزود: سریال‌های شهرزاد و آسپیرین توانستند به دل مردم بنشینند امیدوارم در سال‌های آتی آثار این چنینی در شبکه نمایش خانگی بیشتر و بهتر از قبل تهیه وتولید شود.

این بازیگر سینما درباره نقش خود در مجموعه آسپرین، گفت: نقش متفاوتی است و امیدوارم مردم هم با این کار ارتباط خوبی بر قرار کنند. دوست دارم نقشم پیچیده و چند بُعدی بازی کنم و تفاوت آن نسبت به کارهای قبلی‌ام پررنگ باشد.

صالحی در ادامه خاطرنشان کرد: هیچ وقت دوست ندارم نقشم تیپ باشد گرچه تیپ بازی کردن سختی‌های خودش را دارد، اما زود بازیگر را خسته می‌کند.

بازیگر فیلم سینمایی «شاخه گلی برای عروس» با اشاره به اینکه علاقه‌مندم نقشم پیچیدگی های مختلف و جای کار داشته باشد، افزود: البته بازیگر برای خلق یک تیپ خاص زحمت زیادی می‌کشد اما خیلی زود تمام  و بیات می‌شود، بویژه در کارهای نود شبی که این اتفاق بیشتر می‌افتد.

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس به دبیری مصطفی ابطحی از ۹ تا ۱۳ آبان در استان مازندران برگزار می شود.