تصویربرداری فیلم تاریخی «ابن بادیس» از پیشگامان اصلاحات دینی در الجزایر و از داعیان مبارزه علیه استعمار فرانسه که وظیفه گریم هنرپیشه های آن فیلم را یک تیم ایرانی به عهده داشته، پایان یافت.

به گزارش مرورنیوز، «عزالدین میهوبی» وزیر فرهنگ الجزایر روز یکشنبه در حساب توئیتری خود نوشت: «باسل الخطیب» کارگردان فیلم ابن بادیس در تماسی تلفنی به وی اطلاع داده که تصویربرداری این فیلم پایان یافته است. 
سناریوی این فیلم را «رابح ظریف» نوشته و در الجزیره، پایتخت و شهرهای البلیده، تلمسان، قسنطینه و مستغانم فیلمبرداری شده است.
منابع یادشده وجود چنین شباهت های بسیار نزدیک بین هنرپیشه ها و شخصیت های واقعی فیلم را ناشی از توانمندی تیم ایرانی گریم می دانند.
این منابع افزودند: گریمورهای ایرانی در همه مراحل فیلمبرداری حضور داشته و با ابتکار و نوآوری خاص، چهره عبدالحمید بن بادیس را به شخصیت های هم دوره وی نزدیک کرده اند.
این منابع خاطرنشان کردند که تیم ایرانی گریم، برای این کار از برخی عکس های ابن بادیس و مبارزان جمعیت علمای مسلمان الجزایر استفاده کرده است.
منابع یاد شده گفتند که دست اندرکاران فیلم و برخی اعضای جمعیت علمای مسلمان از توانایی تیم ایرانی که یوسف سحیری را تا حد بسیار زیادی شبیه شخصیت ابن بادیس گریم کرده است، شگفت زده شده اند.
این فیلم زندگی عبدالحمید بن بادیس (1940-1889) از پیشگامان اصلاحات دینی و بنیانگذار جمعیت علمای مسلمان الجزایر را که مردم را به مقاومت در برابر استعمار فرانسه دعوت می کرد، روایت می کند. 
در این فیلم یوسف سحیری، سهیله معلم، عبدالحق بن معروف، ایوب عمریش، ابراهیم رزوق و دیگر بازیگران ایفای نقش کرده اند.
احتمال می رود فیلم عبدالحمید بن بادیس در صورت مونتاژ بموقع، به مناسبت هفته فرهنگی الجزایر در تهران نمایش داده شود.