کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با ارایه ۱۳۰ عنوان کتاب، در شصت و یکمین دوره نمایشگاه کتاب بلگراد حضور خواهد داشت.

به گزارش مرورنیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون با همکاری وزارت ارشاد که غرفه‌ای مستقل در اختیار این سازمان قرار داده و همچنین با ارایه ۱۳۰ عنوان کتاب شامل رمان، تصویری، نمایشنامه‌ نوجوان، مرغک و همچنین کاتالوگ کتاب‌های رمان و تصویری ۲۰۱۶ در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد.

شصت و یکمین دوره این نمایشگاه از ۲ تا ۹ آبان (۲۳ تا ۳۰ اکتبر) در حالی برگزار می‌شود که جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مهمان افتخاری خود برگزیده است، این حضور فرصت مناسبی برای معرفی تمدن، اندیشه و فرهنگ ایران اسلامی است.

امسال ناشرانی از کشورهای ایران، روسیه، آنگولا، استرالیا، بلاروس، بوسنی هرزگوین، بریتانیا، ایتالیا، یونان، کرواسی، هند، فرانسه، هلند، مقدونیه، آلمان، اتریش، اسپانیا، ژاپن، چین، برزیل، بلغارستان، رومانی، اسلوونی و لهستان با بیش از ۱۵۰هزار، عنوان کتاب در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای ادبی در منطقه است که با هدف اصلی کمک به ناشران، نویسندگان، کتاب‌فروشان، کتاب‌داران، توزیع‌کنندگان کتاب، شرکت‌های چند رسانه‌ای، و افراد دیگر در کسب و کار و همچنین ایجاد ارتباط و همکاری‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

اولین نمایشگاه کتاب یوگسلاوی در سال ۱۹۵۶ در نمایشگاه زاگرب تحت حمایت رئیس‌جمهور یوگسلاوی یوسیپ بروز تیتو با حدود ۱۲هزار کتاب از ناشران یوگسلاوی و همچنین ناشران دیگر مانند اتریش، چکسلواکی، هلند، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، چین، مجارستان، آلمان، لهستان، رومانی، آمریکا، اتحاد جماهیر شوروی سابق و سوئیس برگزار شد.

از سال ۲۰۰۲ نمایشگاه بین‌المللی کتاب «بلگراد» نیز مانند نمایشگاه «فرانکفورت» و دیگر نمایشگاه‌های بزرگ یک کشور را به عنوان مهمان افتخاری سال می‌پذیرد تا کشور مزبور ادبیات و تولیدات انتشاراتی خود را به بازدیدکنندگان به صورت اختصاصی عرضه کند.

کشورهای نروژ، کانادا، فرانسه، بریتانیا، ایالات متحده، ایتالیا، ژاپن، یونان، سوئد، پرتغال، مجارستان، لهستان، چین و روسیه به ترتیب از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۵ مهمان ویژه‌ی این نمایشگاه بوده‌اند.