در پی دستگیری محمد امامی تهیه کننده سریال «شهرزاد»، گمانه زنی‌هایی مبنی بر ارتباط او با عوامل اختلاس کننده از صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح شد.

به گزارش مرورنیوز، امروز سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس به طور رسمی اعلام کرد که دلیل بازداشت محمد امامی، نحوه پرداخت بدهی او به صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است.

بیش از دو هفته از بازداشت محمد امامی تهیه کننده سریال «شهرزاد» می‌گذرد. در این طول این مدت شائبه‌هایی مبنی بر دست داشتن او در اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح شد. این گمانه زنی‌ها در حالی مطرح شد که تا کنون هیچ یک از اعضای خانواده و وکیل محمد امامی اظهار نظری در این رابطه نکردند.

اما امروز سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس، با اشاره به بازداشت 14 فردی که در اختلاس از صندوق فرهنگیان دست داشتند، ارتباط محمد امامی با این پرونده را اعلام کرد.

حسین مقصودی درباره ارتباط محمد امامی با پرونده اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان به خانه ملت گفت: «آقای امامی به همراه همسر آقای غندالی (مدیرعامل بازداشت‌شده صندوق فرهنگیان) به عنوان تهیه‌کنندگان سریال شهرزاد به صندوق ذخیره فرهنگیان مقروض بودند. طی بررسی‌ها مشخص است که امامی و همسر غندالی بدهی خود را از طریق واگذاری یک زمین پرداخت کردند، اما طبق مدارک موجود، مبلغ ریالی زمین واگذارشده از بدهی آنها پایین‌تر است درواقع باید دلیل بازداشت امامی را تا این لحظه «نحوه پرداخت بدهی خود به صندوق» بدانیم.

سخنگوی کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی همچنین خبر داد که تا کنون از میان 14 فردی که در این اختلاس دست داشته‌اند، اسامی 7 نفر آن‌ها افشا شده است. او همچنین عنوان کرد که بازداشت‌‌های زنجیره‌ای مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان در آینده نیز خواهد داشت.

با توجه به گفته‌های حسین مقصودی، این‌گونه به نظر می‌رسد که تهیه کننده سریال «شهرزاد» نقشی در اختلاس از صندوق فرهنگیان نداشته و تنها به این صندوق بدهکار است و احتمالا می‌تواند با پرداخت مانده بدهی خود، از زندان آزاد شود.