رخشان بنی‌اعتماد دریافت جایزه از جشنواره‌ای بین‌المللی با موضوع «جرم و مجازات» را نشانگر واقعیت اثرگذاری هنر در کم کردن آلام بشری دانست.

به گزارش مرورنیوز، ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «جرم و مجازات» هشتم مهرماه با حضور هنرمندان و استادان دانشگاه در استانبول افتتاح شد که در افتتاحیه آن جایزه افتخاری خود را برای یک عمر تلاش و مجموعه آثار رخشان بنی‌اعتماد به این فیلمساز ایرانی اهدا کرد.

بنی‌اعتماد پس از دریافت این جایزه اعلام کرد: خوشحالم این جایزه را از طرف یک فستیوال آکادمیک و موضوعی دریافت می‌کنم. این نشانگر واقعیت اثرگذاری هنر در کم کردن آلام بشری است.

در این دوره از جشنواره فیلم «زیر پوست شهر» رخشان بنی اعتماد در بخش «فیلم‌های ماندگار» به نمایش در می‌آید . ضمن اینکه یک فیلمساز ایرانی هم در هیئت داوران فیلم‌های کوتاه حضور دارد. فرهاد عیوضی در بخش داوری فیلم کوتاه و در نشست "سینما و فقر" که ۱۰ مهرماه در سینما اطلس استانبول برگزار خواهد شد حضور دارد .
 
در مراسم افتتاح این جشنواره، همچنین پروفسور آدم سوزر به عنوان رئیس فستیوال که رئیس دانشکده حقوق دانشگاه استانبول نیز هست، از اهمیت سینما برای برقراری عدالت در جهان سخن گفت و تاکید کرد: جشنواره بین المللی جرم و مجازات، جشنواره‌ای هنری و آکادمیک است که سعی می‌کند با گردهم آوردن سینماگران و دانشگاهی‌ها، راه‌های بهتر زیستن را کشف کند.
 
براساس این گزارش، این فستیوال را دانشکده حقوق دانشگاه استانبول هر سال با انتخاب موضوعی که به عدالت ربط دارد برگزار می‌کند و در سال‌های گذشته با موضوعاتی چون کودتا، مهاجرت و خشونت علیه زنان و ... سعی در بررسی عدالت اجتماعی داشته است. در این راستا موضوع ششمین دوره‌ جشنواره جرم و مجازات و فقر انتخاب شده و صدها فیلم بلند و کوتاه و مستند به رقابت می‌پردازند.
 
این فستیوال بین‌المللی هر سال به یک سینماگر و به یک پژوهشگر دانشگاهی که در مورد موضوع انتخاب‌شده آثار تاثیرگذاری خلق کرده باشد، نشان لیاقت اهدا می‌کند. در مراسم افتتاحیه امسال این جایزه افتخاری برای سینماگر تاثیرگذار به رخشان بنی‌اعتماد به خاطر مجموعه آثارش اهدا شد.
 
این فستیوال از ۳۰ سپتامبر تا ۶ اکتبر با نمایش فیلم‌های کوتاه و بلند و نیز با برگزاری نشست‌های آکادمیک سعی دارد آگاهی‌سازی را در بین مردم عادی کسترش دهد.