بهزاد فراهانی شب گذشته، 2 آبان، پس از تماشای نمایش «آخرین انار دنیا» در تالار سایه با بیان این‌که رشد تئاتر را می‌توان در اجرای گروه تی‌تووَک دید، به تحسین این نمایش پرداخت و گفت: «آخرین انار دنیا بوی قشنگ جنوب را می‌دهد، بوی آواهای تلخ، بوی آوازهای شیرین. تئاتر «تی‌تووک» وی سلامت معصومانه اشراق شرق می‌دهد.»

به گزارش مرور نیوز، نمایش «آخرین انار دنیا» در هفتمین شب اجرای خود میزبان بهزاد فراهانی بود که این هنرمند پیشکسوت، در پایان نمایش به تحسین گروه اجرایی پرداخت.

فراهانی درباره این نمایش گفت: «آخرین انار دنیا» بوی قشنگ جنوب را می‌دهد، بوی آواهای تلخ، بوی آوازهای شیرین. تئاتر «تی‌تووک» بوی سلامت معصومانه اشراق شرق می‌دهد. من از لحظه‌لحظه کار لذت بردم. رشد تئاتر را می‌شود در اجرای این گروه دید. من گروهی را در ایران سراغ ندارم که این‌قدر تصاویر درخشان خلق بکند و مهربانی به وجود بیاورد.»

این هنرمند در ادامه سخنانش به مضمون نمایش پرداخت و گفت:«نمایش آخرین انار دنیا شعری بود خشن، بوی اضطراب، بوی تلخ‌کامی و خبر از درون مردمی می‌داد که خوش‌یمن زندگی نمی‌کنند. چکیده و گوهر نمایش «آخرین انار دنیا» آنست که چه بر ما رفته که روزگارمان چنین شده. ما دیگر خداوندگاران خشونت شده‌ایم. وفور خشونت در پیرامون‌مان بیداد می‌کند. بر ما چه رفته است؟! ما که نخستین شخصیت‌های ارزنده پایه‌گذار عدالت اجتماعی مثل مزدک بامدادان را داشته‌ایم.آنچه به نظرم شایسته توجه است،کاری است که این گروه انجام داده و به آن پرداخته که چگونه اینچنین بر ما رفته است.»

«آخرین انار دنیا» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی،که از 25مهرماه در سالن سایه تئاترشهر روی صحنه رفته، در شب‌های گذشته نیز میزبان هنرمندانی نظیر آرش سنجابی (مترجم رمان آخرین انار دنیا)، لوریس چکناواریان، رویا نونهالی، مهشید نونهالی، فهیمه رحیم‌نیا، جهانبخش سلطانی، احمد طالبی‌نژاد و یارتا یاران، افسانه ناصری، افسانه زمانی، غلامرضا عربی و سامان خلیلیان بوده است.

نمایش «آخرین انار دنیا» از رمانی به همین نام نوشته بختیار علی، نویسنده نامدار کُردزبان اقتباس شده است. در این نمایش محمد سایبانی، حسین اصیلی، الهام اسکندری، بهنام پانیزه، سارا شاهی، میراث پری‌دار، سعید عیسایی، وحید فراهانی، الناز امینی و فاطمه احسان‌فر بازی می‌کنند.