حجت طاهری، کارگردان مستند تحسین شده‌ «زندگی در خور موسی» و برنده تندیس بهترین فیلم مستند نیمه‌بلند دوره گذشته سینماحقیقت، با فیلم «پرندگان در سایه» متقاضی شرکت در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.

به گزارش مرور نیوز، در خلاصه موضوع این فیلم مستند که تولید آن چهار سال به طول انجامیده، آمده است: «کسی به پرندگان کوچک توجهی نشان نمی‌دهد! این فیلم به زندگی تعدادی از گنجشکسانان در فصل زادآوری و مشکلات آنها می‌پردازد...»

پژوهشگر، نویسنده، تصویربردار، صدابردار، صداگذار، تدوینگر، کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم «حجت طاهری» است. آرش عسکری (همکار صدابردار)، علیرضا رازانی (گوینده)، علی جهانبخشی (مدیر تولید)، عبدالخالق طاهری (عکاس) و ارژنگ ضرغامی (دستیار کارگردان) نیز از دیگر عوامل تولید این اثر مستند هستند.

حجت طاهری متولد سال 1355 در شیراز است. در کارنامه‌ی فیلمسازی او، ساخت مستندهای بایاریها، عاشوریها، زندگی در خور موسی و... به چشم می‌خورد.

وی با مستند «زندگی در خور موسی» ضمن کاندید شدن در 6 رشته، موفق به کسب تندیس بهترین فیلم مستند نیمه‌بلند از نهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شد. ضمن اینکه جایزه بهترین دستاورد فنی و بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم سبز و دیپلم بهترین تصویربرداری از جشن خانه سینما را نیز بدست آورد.

طاهری مستند 54 دقیقه‌ای «پرندگان در سایه» را برای اولین نمایش عمومی به دبیرخانه‌ جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت ارائه داده است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 14 تا 21 آذرماه 1395، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایش‌های حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.