در حاشیه برگزاری نمایشگاه لباس‌های عاشورایی، نشست‌های علمی و پژوهشی برگزار می‌شود که با استقبال طراحان و پژوهشگران حوزه لباس قرار گرفته است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از ستاد خبری نخستین نمایشگاه لباس‌های عاشورایی، در این نشست‌ها، موضوع‌های اساسی و راهبردی حوزه لباس های عاشورایی تببین و بررسی می‌شود.

این نشست با استفاده از اساتید دانشگاه‌های کشور به صورت رایگان در محل نمایشگاه لباس عاشورایی برگزار می‌شود که برخی از عناوین این نشست‌ها عبارتند از: پیام نهضت حسینی (ع) به عصر حاضر، نشان‌دار کردن علایم عاشورایی بر روی لباس، فرم، نقش و رنگ در مرثیه عاشورا، طراحی تیشرت با نمادهای عاشورا و بررسی نمادهای عاشورایی در طراحی لباس.

این در حالی است که حضور در این نشست‌ها رایگان بوده و فرصت مناسبی نیز برای علاقه‌مندان این حوزه از طراحی لباس فراهم آورده تا در کار بازدید از نمایشگاه، از محتوای قابل توجه این نشست ها نیز بهره‌مند شوند. 

نخستین نمایشگاه لباس‌های عاشورایی پنجم آبان در تالار وحدت تهران به کار خود پایان می‌دهد.

فرشتگان سندرم داون در حرکتی نمادین اقدام به رنگ آمیزی کتیبه عاشورایی می‌کنند

فرشتگان سندرم داون کتیبه محتشم عاشورایی را که به صورت دست‌نویس بر روی پارچه‌ای به طول ده متر طراحی و آماده‌سازی شده، رنگ‌آمیزی می‌کنند.

این حرک نمادین توسط ستاد نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی با همکاری کانون خیریه سندرم داون ایران در روز چهارشنبه 5 آبان ماه از ساعت 14 در محل تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.