تولیت آستان قدس رضوی گفت: زیارت‌نامه حضرت ثامن الحجج(ع) اندیشه و خط زائران را معین می‌کند و سخن از جهت‌گیری زائر و مزور است.

به گزارش مرور نیوز، سید ابراهیم رییسی در یادواره شهدای آستان قدس که در حرم رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تولی بدون تبری معنایی ندارد، چگونه می‌توان دل به اهل بیت(س) اما با دشمنان آن‌ها دشمنی نکرد.شهدای آستان مقدس توفیق خدمت‌گزاری در بخش‌های مختلف این آستان را داشتند. این آستان، آستان شهادت و نام این شهر، مشهد است. مشهد شهری است که پیام مخصوص به خود را دارد و به زائران خویش شهادت می‌آموزد. اگر زائران تصمیم چگونه زیستن، نفرت از دشمنان دین و قرار گرفتن در صف حسینیان را نداشته باشند، مفهوم زیارت درک نشده است.
 
رئیسی خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) در سخنان و سلوک فردی خود همواره یاد شهدای کربلا را گرامی داشتند و به ما آموختند که یاد شهدا به زندگی معنا می‌دهد.
 
تولیت آستان قدس رضوی گفت: سوال اینجاست که چرا باید عاشورا بماند و چرا تمام اهل بیت (ع) تاکید بر بقای عاشورا داشتند، در واقع اگر انسان بخواهد قامت ملکوتی داشته باشد، تنها با شهید و شهادت امکان‌پذیر است. 
 
وی با بیان اینکه اربعین نمادی است که عاشورایی بمانیم، افزود: امام سجاد (ع) نیز تلاش کردند عاشورایی بمانند و تا این پیام همواره زنده بماند. اگر امروز کسی به پیام «هل ناصر ینصرنی» زمان لبیک گفت گویی به ندای امام حسین(ع) لبیک گفته است.
 
در این مراسم ضمن وداع با پیکر غلامرضا سمایی، شهید مدافع حرم حضرت زینب(س)، خادم حرم رضوی و از سرداران سپاه که در سوریه به شهادت رسیده است، از خانواده 77 شهید آستان قدس رضوی نیز تجلیل شد.