دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران علت استفاده از تصویر زنده یاد عباس کیارستمی فیلمساز بزرگ سینمای ایران و جهان بر روی پوستر این جشنواره را بیان کرد.

به گزارش مرور نیوز، پوستر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران براساس طرحی از فرید فرخنده کیش، عکس ساسان توکلی فارسانی و اجرای فریبا شفیعی طراحی شده است.

فرید فرخنده کیش، دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران درباره علت استفاده از تصویر عباس کیارستمی بر روی پوستر این دوره از جشنواره گفت: سال گذشته مجموعه ای از آثار شاگردان کیارستمی به عنوان یکی از بخش های جنبی جشنواره سی و دوم به نمایش درآمد و براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود در جشنواره سی وسوم بزرگداشت و مرور آثار کوتاه عباس کیارستمی برگزار شود که متاسفانه درگذشت ناگهانی این هنرمند بزرگ، جشنواره فیلم کوتاه و علاقه مندان به سینمای کیارستمی را از این افتخار محروم کرد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران افزود: پیش از درگذشت کیارستمی قرار بود از تصاویر یکی از  فیلم های ایشان به عنوان پوستر جشنواره سی و سوم استفاده کنیم و بر همین اساس با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصویر فیلم «نان و کوچه» را انتخاب کردیم. اما پس از درگذشت این فیلمساز شهیر ترجیح دادیم به جای استفاده از تصویر این فیلم، از عکس خود ایشان به عنوان قدردانی و پاسداشت از این هنرمند فقید استفاده کنیم.

فرخنده کیش ادامه داد: ساسان توکلی فارسانی مجموعه ای از عکس های عباس کیارستمی در اختیار داشت که با همفکری خود او یکی از بهترین عکس ها برای استفاده بر روی پوستر جشنواره انتخاب شد و فریبا شفیعی نیز آن را طراحی کرد.

فرخنده کیش درباره همخوانی برنامه های جشنواره سی و سوم فیلم کوتاه تهران با پوستر این جشنواره گفت: به پاس یک عمر تلاش موثر عباس کیارستمی در سینما و بخصوص کارنامه درخشان او در حوزه فیلم کوتاه و تجربی، نشان ویژه کیارستمی از این دوره به جوایز جشنواره فیلم کوتاه تهران اضافه شده است. این نشان به افراد شاخص و تاثیرگذار سینما به ویژه سینمای کوتاه اهدا می شود. همچنین یکی از شب های جشنواره سی و سوم به نام «شب کیارستمی» نامگذاری شده است که در این بخش آثار کوتاه او با حضور علاقه مندان و شاگردانش به نمایش در می آید.

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران 18 تا 24 آبان به دبیر فرید فرخنده کیش برگزار می شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها به سایت رسمی جشنواره فیلم کوتاه تهران مراجعه کنید.