مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه با جامعه تورگردانان که شب گذشته دوشنبه 10آبان‌ برگزار شد، گفت: 46 درصد دفاتر مسافرتی کشور تنها با ۱۱ درصد کارشناسان گردشگری کشور در تهران رسیدگی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، رجبعلی خسروآبادی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با جامعه تورگردانان ایران با بیان این مطلب افزود: تفاهم‌نامه یعنی فهم مشترک پیدا کردن و از توان دو مجموعه برای توسعه گردشگری استفاده کردن به این ترتیب باید کمیته‌های مشترک بین کارشناسان گردشگری اداره کل میراث فرهنگی تهران و جامعه تورگردانان ایجاد شود تا مشکلات نقطه به نقطه حل شود وخط مشی گردشگری را تعریف کنیم.

وی در ادامه افزود: ما از جامعه تورگردانان توقع داریم بازدید تورهای ورودی را با بارنامه رویدادها و بازارچه های صنایع دستی منطبق کنند.

خسروآبادی با بیان اینکه ممکن است شکایت‌های گردشگران خارجی به دلیل نبود شاکی در دستگاه قضایی مختومه شود، پیشنهاد داد: فرم‌هایی توسط جامعه تورگردانان تهیه شود که اداره کل میراث فرهنگی استان تهران را وکیل پیگیری کننده شکایت گردشگران قرار دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران همچنین در پیشنهاد دیگری گفت: ساختمان قدیم تی بی تی در خیابان سپهبد قرنی پیشنهاد مکانی ما برای ایجاد پلیس گردشگری به نیروی انتظامی و شهرداری تهران است.

خسروآبادی در خاتمه به وضعیت حمل و نقل گردشگران در مناطق تاریخی تهران اشاره کرد و گفت: ساز و کار ایستگاه‌های اتوبوس گردشگری در محدوده بافت تاریخی تهران باید به صورت یک مصوبه بین فراسازمانی بین نیروی انتظامی، شهرداری و میراث فرهنگی شود.