رئیس دانشگاه ایلام با تأکید بر اینکه هیچ‌کس بهتر از عالمان و دانشگاهیان برای برقراری رابطه‌ حسنه بین المللی نیست، گفت: همکاری‌های علمی و آموزشی جزء همکاری‌هایی است که برای هر دو طرف تماماً فایده و به عبارتی برد – برد است.

به گزارش مرور نیوز، «محمد علی‌اکبری» در نشستی با هیأت‌ علمی آموزشی کشور عراق اظهار کرد: این کارگاه در راستای تحقق مفاد تفاهم‌نامه‌ است که با مسئولان دانشگاه تقنیه‌ عراق برگزار شد و امیدواریم آغازی برای فعالیت‌های گسترده بین وزارت‌ علوم دو کشور باشد.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست در زمان مقرر گفت: همکاری‌های علمی و آموزشی جزء همکاری‌هایی است که برای هر دو طرف تماماً فایده  و به عبارتی برد – برد است.

رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: هیچ‌کس بهتر از عالمان و دانشگاهیان برای برقراری رابطه‌ حسنه مفیدتر نیست و خوشحالیم که مسیر انتخاب‌شده را به‌درستی پیش می‌بریم و امیدواریم این آغازی برای تبادل استاد و دانشجو باشد.

علی‌اکبری با ابراز خرسندی از گرفتن تاییدیه‌ وزارت علوم عراق برای اعزام دانشجو به دانشگاه ایلام گفت: خوشبختانه ایلام برای ایرانی‌ها به دروازه‌ عتبات عالیات و برای عراقی‌ها علاوه بر دروازه‌ زیارت به دروازه‌ای برای ورود به عرصه‌ی علم و دانش ایران اسلامی تبدیل شده است.

وی از دریافت درخواست 60 دانشجوی عراقی برای تحصیل در دانشگاه ایلام خبر داد و گفت: امیدواریم در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری بتوانیم دانشجوی عراقی داشته باشیم و پاسخی مثبت به درخواست دانشجویان عراقی در این زمینه دهیم.

رئیس دانشگاه ایلام آمادگی این دانشگاه را برای پذیرش دانشجویان عراقی در مقطع کارشناسی ناپیوسته‌ اعلام کرد و از مسئولان دانشگاه تقنیه خواست تا در خصوص برگزاری دوره‌های مشترک کارشناسی تمهیدات لازم را بیاندیشند.

علی‌اکبری ضمن ارائه پیشنهاد برگزاری سمینارهای مشترک علمی، انتشار مجلات علمی و فرهنگی مشترک، ابراز امیدواری کرد این ارتباط به الگویی برای ارتباط دیگر دانشگاه‌های ایران و عراق تبدیل شود.

دکتر «مهدی فرحان» رئیس دانشکده فنی کوت و رئیس این هیأت‌ علمی از تلاش‌های رئیس و مجموعه‌ دانشگاه ایلام قدردانی و بر اجرای بندهای تفاهم‌نامه‌ منعقد شده بین دو طرف تأکید کرد.