اثری دیگر از کانون اندیشه جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب «خشونت در پناه مسیحیت»، پس از تبیین مفاهیم کلی بحث، پیشینه خشونت در اسلام و مسیحیت و نیز کتب مقدس را پیگیری خواهد کرد.

هر چند مسیحیت مانند اسلام یکی از ادیان ابراهیمی و زنده جهان است، اما دین مسیح در طول تاریخ دستخوش حوادث، تغییرات و انحرافاتی شده است. یکی از نمونه‌های آشکار تحریف، استفاده ابزاری از خشونت است که برخی کارگزاران مسیحیت به جهت منافع مادی به آن جنبه قانونی داده، حتی مشروع بودنش را در کتب مقدس وارد کرده‌اند. چنانچه استفاده ابزاری از خشونت را در ادوار مسیحیت (قرون اولیه و قرون وسطی و عصر جدید) می‌توان دید.

«خشونت در پناه مسیحیت» اثر مشترک آقایان عباسعلی مشکانی سبزواری و عبدالحسین مشکانی سبزواری از شش فصل به شرح زیر سامان یافته است.

فصل اول: مفهوم شناسی و کلیات

فصل دوم: تئوریزه کردن خشونت

فصل سوم: خشونت در اعصار گذشته

فصل چهارم: خشونت در دوران معاصر

فصل پنجم: خشونت و آینده

فصل ششم: بررسی تطبیقی خشونت در اسلام و مسیحیت

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «میان خشونت و رأفت متدینان یا مدعیان دیانت، با ادیانی که به آن وابسته هستند، رابطه دوسویه‌ای وجود دارد؛ یعنی می‌توان به وضوح تأثیرگذاری رهبران و پیروان ادیان بر رویکرد کلان یک آیین را درک نمود و همچنین می‌توان تأثیرگذاری ادیان و متون دینی بر رفتار پیروان را پی گرفت. مشکل اساسی آن‌گاه رخ می‌نماید که برخی با تمسک دروغین به متون مقدس، رفتارهای شهوانی و حیوانی خود را به دین مستند می‌سازند.»

کتاب «خشونت در پناه مسیحیت» اثر مشترک آقایان عباسعلی مشکانی سبزواری و عبدالحسین مشکانی سبزواری، با قیمت 15 هزار تومان توسط سازمان انتشارات کانون اندیشه جوان پژوهشگاه در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.