لیگ دسته اول ازادگان این فصل خیلی مهیج تر از فصل های گذشته شده آن هم به لطف برنامه ریزی درست ودقیق سازمان لیگ که جدابیت آن را دو چندان کرده است.

علی لطیفی دستیار اول و مدیر فنی اکسین البرز در خصوص بازی با فولاد یزد به خبرنگار مرور نیوز گفت: بر خلاف آنچه که تصور داشتیم فولاد یزد تیم سازمان یافته ای بود که در خط دفاعی کمترین اشتباه را متحمل شد هر چند که ما  هم نتوانستیم از موقعیت هایمان به خوبی استفاده کنیم، ضمن اینکه ما می توانستیم برنده بازی باشیم فقط روی اشتباه فردی خط دفاع گل خوردیم.

وی در ادامه افزود: امسال لیگ دسته اول بسیار مهیج شده به جرات می توان گفت که کیفیت اش از لیگ برتر هم بالاتر است زیرا امتیاز ها به هم نزدیک است و همچنین نسبت به سال های قبل تیم های خوبی را شاهد هستیم، این موضوع نوید این را می دهد که برای این فصل شاهد پدیده های نو ظهور باشیم وقتی مربیان لیگ جرات می کنند تا به بازیکنان جوان بازی بدهند حتما نیرو های با استعداد خوب را خواهیم دید.

مدیر فنی اکسین البرز در مورد تیم هایی که مشکل مالی دارند و تا آخرین لحظه بلاتکلیف هستند خاطر نشان ساخت:  برای اینکه دیگر شاهد این نباشیم که تیم ها در فصل نقل  و انتقالات بلاتکلیف باشند باید دست بخش خصوصی را باز بگذاریم تا مشتاقانه در فوتبال فعالیت کنند.

اولین رکن و مهمترین آن این است که تیم ها در استان های خودشان توسط افراد سیاسی همانند نماینده مجلس و امام جمعه ها حمایت شوند تا بتوانند به خوبی فعالیت کنند برای مثال خیبر خرم آباد ، چرا این تیم باید همه ساله درگیر مشکلات مالی باشد در صورتی که این استان با این عظمت می تواند به راحتی هزینه تیم را بدهد تا نماینده در لیگ برتر داشته باشد. اگر افراد سیاسی کمک نمی کنند حداقل اش این است که نگذارند کسی چوب لای چرخ بخش خصوصی کنند تا به راحتی به فوتبال ورود کنند.