مدیرکل پُست لرستان با بیان این‌که طبق تفاهم‌نامه با سازمان حج و زیارت لرستان، مجوز ۱۴ دفتر ثبت‌نام از زوار عتبات عالیات به اداره پست داده شده است، اضافه کرد: ثبت‌نام از زوار عتبات عالیات و همچنین پیاده‌روی اربعین، در شهرستان‌ها و شهرهایی که دفتر حج و زیارت ندارند توسط شرکت پست صورت می‌گیرد.

به گزارش مرور نیوز، حاتم سلیمانی، مدیرکل پست لرستان، در نشست خبری در اداره کل شرکت پست لرستان برگزار شد، گفت: دفاتر پستی شهرستان‎هایی که نماینده حج و زیارت ندارند کار ثبت‌نام از زوار عتبات عالیات را انجام می‌دهند.

وی با بیان این‌که طبق تفاهم‌نامه با سازمان حج و زیارت استان لرستان، مجوز ۱۴ دفتر ثبت‌نام از زوار عتبات عالیات به اداره پست داده شده است، اضافه کرد: ثبت‌نام از زوار عتبات عالیات و همچنین پیاده‌روی اربعین، در شهرستان‌ها و شهرهایی که دفتر حج و زیارت ندارند توسط شرکت پست صورت می‌گیرد.

سلیمانی با بیان این‌که ثبت‌نام زائران توسط اداره پست باعث سهولت ثبت‌نام آنان در شهر محل سکونت خود خواهد شد، افزود: این ثبت‌نام می‌تواند کار دسترسی به زائران را برای سازمان عتبات و عالیات نیز آسان‌تر کند.

مدیرکل شرکت پست لرستان اظهارکرد: در تابستان امسال اساسنامه شرکت پست توسط ریاست جمهور ابلاغ شد که طی آن نام اداره پست، با عنوان شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تغییر یافت.

وی با اشاره به این‌که طبق اساسنامه جدید شرکت ملی پست مأموریت‌های جدیدی به آن واگذار شده است، اضافه کرد: در این اساسنامه تعریف جدیدی از مرسوله پستی شده است کمااینکه این اساسنامه تا پنج سال به‌صورت آزمایشی خواهد بود.

سلیمانی با اشاره به این‌که یکی‌از مشکلات ما استعلام بین دستگاهی و مدیریت آدرس‌گذاری است، عنوان کرد: هر کدام از دستگاه‌ها یک بانک اطلاعات از آدرس و مکان زندگی مردم دارند که با خوداظهاری به دست آمده است این در حالی‌است که ایرانی برای گرفتن خدمات نیازمند یک کد ملی و کد پستی است.

مدیرکل شرکت پست لرستان در خصوص اجرای طرح ۵s  یا نظام آراستگی در لرستان گفت: برای انجام طرح نظام آراستگی، ۱۹ استان انتخاب شد که استان لرستان توانست با کسب ۹۷ امتیاز گواهینامه طلایی ۵ ستاره را به دست آورد و رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به این‌که از  سال گذشته برای اولین‌بار در لرستان، کار صدور سند روستایی از دفاتر روستایی انجام می‌شود، اضافه کرد: در قانون جدید شرکت ملی پست، توسط تمامی شرکت‌ها و دستگاه‌هایی که کار پستی انجام می‌دهند باید خودشان را با قانون وفق دهند.

 سلیمانی اظهارکرد: شهریور ماه امسال گردهمایی مسئولان پستی استان‌های زاگرس‌نشین در لرستان برگزار شد که در این گردهمایی مصوبات و تعاملات فکری فراوانی حاصل شد.

مدیرکل شرکت پست لرستان با اشاره به این‌که  درگاه تجارت الکترونیکی، شرکت پست است، گفت: سرانه مرسوله پستی در لرستان ۳.۹ است و این درحالی است که میانگین این  رقم در کشور ۸.۲ می‌باشد.

وی در خصوص پیگیری مرسولات پستی اظهارکرد: پیگیری مرسولات پستی از طریق سامانه پست و همچنین شماره‌گیری کد *۱۹۳# امکان‌پذیر است.

سلیمانی در خصوص عملکرد شرکت پست لرستان در شش ماهه اول سال‌جاری گفت:  در شش ماهه سال‌جاری ۳ میلیون و ۳۰۶ هزار مرسوله جهت صادر شدن قبول شد این در حالی‌است که بیش از سه میلیون و ۲۰۹ هزار مرسوله طی این مدت وارد شده است.