مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بیش از 5000 مترمکعب از جنگل‌های استان برداشت می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، مهندس شیرزاد نجفی  اظهار کرد: بیش از یک ‎هزار آیه در قرآن کریم به اهمیت جنگل و حفظ منابع طبیعی و محیط زیست اشاره دارد، همچنین در احادیث و روایات متعدد از امامان و ائمه اطهار(ع) به جلوگیری از قطع درختان جنگلی سفارش شده است.

وی ادامه داد: در قوانین جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از قرآن کریم است، قطع درختان جنگلی جرم محسوب می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان با بیان اینکه میزان رویش جنگل‌های استان در هر هکتار کمتر از یک مترمکعب است، افزود: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بیش از 5000 مترمکعب از جنگل‌های استان برداشت می‌شود که معادل رویش 500 هکتار جنگل در یک سال است و از لحاظ ریالی 3.5 میلیارد تومان به جنگل‌های استان خسارت وارد می‌کند.

نجفی با اشاره به اینکه امسال به منظور جلوگیری از قطع درختان جنگلی 35 اکیپ ثابت و سیار حفاظتی در نقاط جنگلی استان مستقر هستند، افزود: قطع و حمل غیرمجاز درختان جنگلی جرم محسوب می‌شود و در صورت مشاهده با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین براساس دستور دادستان مرکز استان حمل اره دستی و موتوری و آلات و ابزاری نظیر تیشه و تبر به سطح اراضی جنگلی جرم محسوب شده و در صورت مشاهده مأمورین منابع طبیعی موظف هستند نسبت به ضبط آنان اقدام کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان یادآور شد: با مذاکراتی که با مهندس بازوند استاندار لرستان و مهندس چگنی رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان بنا داریم در سال آینده نسبت به تهیه و تأمین وسایل گازسوز برای هیأت‌های مذهبی اقدام شود تا آنها دیگر به سمت قطع درختان نروند.