استاندار لرستان گفت: 7000 میلیارد تومان پول می‌خواهیم تا پروژه‌های نیمه تمام استان عملیاتی شوند.

به گزارش مرور نیوز،  مهندس «هوشنگ بازوند» در جلسه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: لرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی تعیین شده و تا به حال از سوی مرکز به ما پولی نداده‌اند اما کارهایی که انجام شده خیلی بیشتر از این ارزش دارد.

وی اضافه کرد: سرمایه یک جریان سیال است که موانع زیادی از جلوی آن در استان برداشته شده و حال در بحث سرمایه‌گذاری جزء رتبه‌های برتر کشور هستیم.

بازوند تصریح کرد: هنوز در استان درگیر زیرساخت‌ها هستیم در حالی که در استان‌های دیگر تنها دغدغه سرمایه‌گذاری دارند و به فکر ساخت فرودگاه و راه نیستند. ما مانند فرد پیاده‌ای هستیم که در جاده خاکی با پای برهنه می‌دود.

استاندار با بیان این‌که بیش از 100 اختیار از وزرا گرفته‌ایم، افزود: این تفویض اختیارات توانسته در راستای توسعه موثر باشد تا به حال بانک‌ها خوب پای کار آمده‌اند و در 6 ماهه امسال 2217 میلیارد تومان پرداختی داشته‌اند.

استاندار لرستان ادامه داد: هم‌چنین پروژه‌های بزرگی نیز افتتاح و یا در حال راه‌اندازی هستند. در سال 92 سرانه درآمدی یک خانوار شهری در استان 15 میلیون و 100 هزار تومان و سرانه مصرفی آنان 15 میلیون و 900 هزار تومان بود که 800 هزار تومان باید قرض کنند تا زندگی آنها روال عادی خود را داشته باشد. امروز سرانه مصرف شهری 19 میلیون و 800 هزار تومان بوده و درآمد 22 میلیون و 200 هزار تومان است.

استاندار خاطرنشان کرد: حدود 7000 میلیارد تومان پول می‌خواهیم تا پروژه‌های نیمه‌تمام استان عملیاتی شوند.

بازوند در رابطه با جلسه دیروز ستاد تسهیل بیان کرد: موضوع شرکت پارسیلون در این جلسه پیگیری و مالک فعلی آن خلعیت شد.

وی ادامه داد: ماشین‌سازی لرستان نیز اختلافی بین تهران و سازمان خصوصی‌سازی وجود دارد که بانک نمی‌تواند آن را بگیرد که این موضوع باعث شده حل و فصل نشود. هم‌چنین سامان‌کاشی قرار است در ستاد تسهیل پیگیری شود و برای نساجی بروجرد هم 50 میلیارد تومان بانک مرکزی تصویب کرده است.

استاندار لرستان یادآور شد: خط لوله پلی‌اتیلن از چند استان می‌گذرد و 7 تا پتروشیمی در طول آن ساخته شده است. برای تأمین خوراک آن‌ها باید کارخانه کاتالیز اجرایی شود و این پتروشیمی‌ها توافق کرده‌اند که در لرستان این پروژه ساخته شود. برای عملیاتی شدن آن نیازمند 200 میلیارد تومان اعتبار هستیم که صندوق توسعه ملی حرکت آن بسیار لاک‌پشتی است.