معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از بعدازظهر دوشنبه شاهد بارندگی، وزش باد، کاهش دما و رعد و برق پراکنده در استان خواهیم بود.

به گزارش مرورنیوز،احمد اسدی اظهار کرد: پیرو اطلاعیه اداره کل هواشناسی مازندران از روز گذشته شاهد بارندگی در آسمان مازندران بودیم که در مناطق مرکزی از شدت بیشتری برخوردار بود.

وی ادامه داد؛ بیشترین بارش از بعدازظهر شنبه تا صبح امروز مربوط به آمل 73، ساری 63، بابلسر 48، قائم‌شهر 32، دشت‌ناز 30 و رامسر و نوشهر 22 میلی‌متر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: همچنین بیشترین سرعت باد از بلده با سرعت 54 و آمل 51 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

اسدی با اشاره به اینکه امروز به‌تدریج از ناپایداری و بارش‌های مازندران کاسته شد، افزود: همچنین حداکثر دمای هوای امروز نسبت به روز گذشته کاهش یافت به‌طوری‌که پیشینه دمای امروز از قائم‌شهر و بلده با 22 درجه و کمینه دمای صبح امروز از بلده، آلاشت و سیاه‌بیشه با هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر گزارش شد.

وی با بیان اینکه دمای امروز شهرستان ساری بین حداقل 15 و حداکثر 21 درجه سانتی‌گراد در نوسان بود، گفت: حداکثر دمای هوای امروز مرکز مازندران نسبت به روز گذشته 4 درجه کاهش یافت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: با توجه به نقشه‌های امروز هواشناسی انتظار داریم تا صبح فردا جو نسبتاً پایداری در آسمان استان حاکم شود و آسمان به‌صورت نیمه ابری باشد و فردا حداکثر دما نسبت به امروز یکی دو درجه گرم‌تر شود.

اسدی بیان کرد: از بعدازظهر دوشنبه انتظار داریم از سمت غرب مازندران با تقویت سامانه بارشی و ریزش هوای سرد از اضلاع شمالی شاهد بارندگی، وزش باد، کاهش دما و رعد و برق پراکنده در استان باشیم که البته وزش باد در برخی مناطق می‌تواند شدید باشد.

وی با اعلام اینکه این وضعیت تا روز سه‌شنبه در مازندران ادامه دارد، اظهار کرد: روز سه‌شنبه هوای نسبتاً سردی را در آسمان استان شاهد هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه حداکثر دمای روز سه‌شنبه در مرکز استان به حدود 17 درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد، افزود: روز سه‌شنبه هوای سردی در استان پیش‌بینی می‌شود.

اسدی با هشدار نسبت به آب‌گرفتگی معابر عمومی مازندران در این مدت، خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به کاهش دما در مناطق سردسیر و کوهستانی احتمال بارش برف دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه جاده‌های کوهستانی مازندران طی این مدت مه‌آلود و با کاهش دید همراه است، افزود: با توجه به نقشه‌های امروز هواشناسی از فردا جو نسبتاً پایداری در آسمان استان حاکم می‌شود و در مناطق غربی استان افزایش ابر و احتمال بارش خفیف و پراکنده وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران از بعدازظهر فردا به‌صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود و برای فعالیت‌های صید و صیادی مناسب نیست.