نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس در تذکری گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره FATF به سوالات نمایندگان پاسخ نداد و حرف های گذشته را تکرار کرد.

به گزارش مرور نیوز،حشمت الله فلاحت‌پیشه در تذکری با استناد به ماده 111 آیین نامه مجلس و با مورد خطاب قرار دادن لاریجانی اظهار کرد: بخشی از جمع بندی شما را در مورد FATF قبول دارم اما این پایان رسیدگی نیست و قرار نیست جمع بندی شما پایان رسیدگی باشد.
وی افزود: وزیر دو ساعت وقت صحبت کردن دارد اما یک نماینده باید 3 دقیقه حرف بزند، نماینده مانند بنده 7-8 سوال مطرح کردم اما وزیر حتی به یک سوال هم پاسخ نداد.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس تصریح کرد: در قانون شان و جایگاه وزیر و نماینده یکی است اما هیات رییسه شأن را دقیقه ای محاسبه می کند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به لاریجانی گفت: وقتی اجازه دادید نمایندگان صحبت کردند اما سوالات شان را پاسخ ندادند و خارج از موضوع حرف های گذشته را تکرار کردند که باید تذکر می‌دادید .
وی اظهار کرد: تمام هندلینگ قطعنامه ها علیه جمهوری اسلامی ایران که در G8 و G20 صورت گرفت متولی آن FATF است ، در حالی که در اینجا تعهد FATF الزام آور دادید و درباره این که قطعنامه‌های بعدی اگر صادر شود آیا شرط پذیر است؟
لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: چرا وزیر در مورد قطعنامه ها توضیح داد که براساس نظامات خودمان بررسی می کنیم.
رییس قوه مقننه افزود: جمع بندی این بود که آنچه مجلس تصویب کرده در چارچوب قانون باید مذاکره انجام شود. در واقع تعهدات باید در چارچوب اختیاراتی که در قانون داده شده انجام شود.