رئیس فدراسیون والیبال ایران در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی با کشورهای قدرتمند والیبال در جهان، تفاهم‌نامه همکاری با همتای کانادایی خود امضا کرد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از سایت فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی در حاشیه سى و پنجمین کنگره جهانى فدراسیون بین المللى والیبال در شهر بوئنس آیرس آرژانتین با «مارک اکرت» همتای کانادایی خود تفاهمنامه همکاری امضا کرد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، دو فدراسیون والیبال ایران و کانادا در زمینه‌های مختلف والیبال همکاری خواهند کرد که برگزاری اردوهای مشترک در کمپ تیم‌های ملی از جمله این همکاری‌ها خواهد بود.

فدراسیون والیبال تاکنون برای رشد و توسعه والیبال ایران با کشورهایی متعددی از جمله آمریکا، صربستان، فرانسه، آلمان، لهستان و روسیه تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است.

والیبال کانادا در چند سال اخیر رشد بسیار خوبی داشته است و در دور مقدماتی بازی های المپیک 2016 برزیل نیز با شکست آمریکا، مکزیک و ایتالیا به مرحله حذفی صعود کرد و به همراه تیم‌های ایران، آرژانتین و لهستان به مقام پنجم مشترک این بازی‌ها دست یافت.

تیم ملی والیبال مردان کانادا در ریو چهارمین حضور خود در المپیک را تجربه کرد و بهترین مقام این تیم در المپیک جایگاه چهارم در سال 1984 بوده است.