به اعتقاد کاپیتان پیشین تیم ملی انگلیس، برکناری جنجالی سرمربی این تیم در فاصله‌ای کمتر از سه ماه از زمان انتصابش، سوژه خنده اهالی دنیای فوتبال شده است.

به گزارش مرورنیوز، همان‌طور که انتظار می‌رفت، گزارش افشاگرانه نشریه تلگراف درباره تلاش سم آلاردایس، مربی تیم ملی انگلیس برای دور زدن قوانین فوتبال انگلیس عاقبت خوبی برای این مرد 61 ساله نداشت و او از کارش برکنار شد.

آلاردایس در شرایطی برکنار شد که تنها در یک بازی رسمی هدایت تیم ملی انگلیس را برعهده داشت و تنها 67 روز از زمانی که جانشین روی هاجسون شد، می‌گذشت. با اخراج سرمربی پیشین وستهام، گرث ساوت‌گیت، مربی تیم زیر 21 ساله‌های انگلیس قرار است در چهار بازی آینده هدایت سه‌شیر را برعهده بگیرد تا اتحادیه فوتبال انگلیس جانشین دائمی آلاردایس را تعیین کند.

آلن شیرر، مهاجم و کاپیتان پیشین سه‌شیر در این باره به BBC گفت: من عصبانی‌ام و ناراحت. از رفتار مردی که علناً می‌گفت هدایت تیم ملی انگلیس شغل رؤیایی او بوده است، شوکه شده‌ام. من از کل این سازوکار ناراضی‌ام. فکر نمی‌کردم انگلیس اتفاقی پست‌تر از آنچه را که در تابستان با شکست برابر ایسلند در یورو رخ داد، تجربه کند، اما حالا چنین اتفاقی رخ داده است. ما سوژه خنده دنیای فوتبال شده‌ایم. آلاردایس به‌شدت خواهان هدایت تیم ملی بود پس وقتی چنین اشتباه بزرگی از او در فاصله‌ای به این کوتاهی از زمان انتصابش سر می‌زند، شما جز خودتان نباید هیچ‌کس را مقصر بدانید.

شیرر در پاسخ به این سؤال که آیا تمام مشکلات تیم ملی فوتبال انگلیس به پول مربوط می‌شود، عنوان کرد: بله. ما مشکل داریم. مشکل‌مان حرص و طمع است، این‌طور نیست؟ در فوتبال ما ولخرجی‌های زیادی صورت می‌گیرد و اینکه مردم ولخرجی‌های گسترده‌تری را طلب می‌کنند، حیرت‌آور است. این همان شرایطی است که مرا نگران وضعیت فوتبال‌مان کرده است. ما در وضعیت خوبی قرار نداریم و باید هرچه زودتر این وضعیت را مدیریت کنیم. باید قبول کنیم که مردم دارند به ما می‌خندند. همان‌طور که گفتم انگلیس اکنون سوژه خنده دنیای فوتبال شده است.