هفته نهم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور با صدرنشینی تیم سپیدرود رشت پیگیری شد.

به گزارش مرورنیوز، هفته نهم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور از ساعت 15 امروز (جمعه) با مسابقه تیم‌های نساجی مازندران و استقلال اهواز در قائمشهر آغاز شد که این دیدار با پیروزی 3 بر صفر نساجی به پایان رسید. گل‌های این مسابقه را محمد عباس‌زاده در دقایق 30 و 90 و نیز مجتبی رمضانی در دقیقه 63 به‌ثمر رساندند تا شاگردان فکری به سومین پیروزی پی‌درپی خود دست یابند.

*در دیگر بازی‌ها، تیم فوتبال سپیدرود رشت موفق شد در خانه خود با نتیجه یک بر صفر از سد مس رفسنجان بگذرد. میلاد قربان‌زاده در دقیقه 20 تنها گل بازی را وارد دروازه تیم مس کرد. با توجه به توقف گل‌گهر سیرجان و اکسین البرز تیم‌های اول و دوم جدول، سپیدرود با 20 امتیاز به رده نخست جدول رسید.

* مس کرمان هم دومین برد فصل خود را مقابل پارس جنوبی جشن گرفت. این تیم با تک گل احمدرضا زنده‌روح در دقیقه 62 با نتیجه یک بر صفر پیروز میدان شد و شاگردان مهدی تارتار را با شکست بدرقه کرد.

* راه‌آهن نیز که هفته گذشته با شش گل از خونه‌به‌خونه شکست خورده بود، این هفته مقابل آلومینیوم اراک کاری از پیش نبرد و برابر این تیم به تساوی بدون گل رضایت داد.

* در یکی دیگر از دیدارهای امروز تیم فولاد یزد که به‌نظر می‌رسد پس از آمدن محمود امیری سرمربی جدید این تیم، روند رو به رشدی را می‌پیماید، موفق شد اکسین البرز مدعی را با هدایت فیروز کریمی در کرج با تساوی یک - یک متوقف کند. موسی شهبازی در دقیقه 65 برای فولاد یزد و محمد حسینی‌پور در دقیقه 84 برای اکسین، گل‌های این مسابقه را به ثمر رساندند.

* امروز همچنین تیم ملوان بندرانزلی در شیراز نتوانست میزبان بدون برد خود، فجرسپاسی را شکست دهد و با تساوی بدون گل شیراز را ترک کرد. تیم فجرسپاسی از دقیقه 30 با اخراج علی غلامرضاپور، 10 نفره به بازی ادامه داد.

* صدرنشین لیگ دسته یک یعنی گل‌گهر سیرجان هم مقابل بادران رده یازدهمی با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد. هر دو ‌گل شاگردان میثاقیان را سعید واسعی در دقایق 89 و 94 وارد دروازه تیم سیرجانی کرد تا با این شکست، گل‌گهر صدر جدول را به سپیدرود تقدیم کند.

نتایج دیدارهای امروز لیگ دسته اول به شرح زیر است:

نساجی مازندران 3 - استقلال اهواز صفر
سپیدرود رشت یک - مس رفسنجان صفر
مس کرمان یک - پارس جنوبی صفر
راه‌آهن تهران صفر - آلومینیوم اراک صفر
اکسین البرز یک -  فولاد یزد یک
فجرسپاسی شیراز صفر - ملوان بندرانزلی صفر
گل‌گهر سیرجان صفر - بادران تهران 2