از سوی انجمن بسکتبال با ویلچر و برای آماده‌سازی تیم زیر ۲۳ سال جهت حضور در رقابت های انتخابی جهان، سه مرحله اردوی آماده‌سازی پیش‌بینی شده است که این اردوها از آبان ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، سال میلادی آینده کشور کانادا میزبان مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی جهان در رده سنی زیر 23 سال است. رقابت های انتخابی برای کسب سهمیه این مسابقات در منطقه آسیا، دوم تا نهم بهمن به میزبانی تایلند برگزار می شود و تیم بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال ایران هم در آن حضور خواهد داشت. حضور در این مسابقات اولین برنامه مصوبی است که در تقویم انجمن بسکتبال با ویلچر ایران بعد از بازی‌های پارالمپیک گنجانده شده است.

برای آماده‌سازی تیم بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال ایران جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان، سه مرحله اردوی آماده‌سازی پیش‌بینی شده است. دو مرحله ابتدایی اردوها به ترتیب اواخر آبان ماه و اواخر آذر ماه برگزار می‌شود و مرحله سوم و نهایی نیز اواخر دی برگزار می‌شود که متصل به اعزام خواهد بود.

حبیب خمجانی، رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر ایران ضمن اشاره به این موضوع اظهار داشت: طی فراخوانی به تمام هیئت‌های استانی، از آنها خواسته‌ایم تا بازیکنان مستعد متولد 1995 به بالا را برای حضور در اردوهای آماده‌سازی تیم بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال معرفی کنند. تا آبان ماه فهرست این دسته بازیکنان نهایی می‌شود و بر اساس آن از اواخر این (آبان) اردوهای آماده‌سازی را آغاز می‌کنیم.

وی در مورد کادر فنی تیم زیر 23 سال بسکتبال با ویلچر گفت: هدایت این تیم که بر عهده حسن پالار است اما دیگر اعضای کادرفنی و کمک های وی هنوز معرفی نشده‌اند. احتمال دارد طی این هفته در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر با یادآوری اینکه به غیر از حضور در رقابت‌های زیر 23 سال آسیا و انتخابی جهان فعلاً برنامه مصوب دیگری جهت اجرا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مسابقات جهانی این رده سنی سال آینده برگزار می‌شود. سه تیم برتر آسیا نیز سهمیه این رقابت‌ها را کسب می‌کنند.