سنگربان شیلیایی منچسترسیتی می‌گوید روبه‌رو شدن با مثلث هجومی خطرناک تیم قدیمی‌اش، نه تنها او را نمی‌ترساند، بلکه به او انگیزه می‌دهد.

به گزارش مرورنیوز، ترک بارسلونا برای هیچ فوتبالیستی نمی‌تواند تصمیم آسانی باشد، به خصوص برای بازیکنانی که با این تیم افتخاری مانند سه گانه قهرمانی لالیگا، جام حذفی اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده باشند و فصل بعد از آن هم دوباره جام‌های داخلی را برده باشند. با این حال کلودیو براوو به یک دلیل خوب این کار را انجام داد.

برای این دروازه‌بان شیلیایی هیچ چیز مهمتر از این نبود که دروازه‌بان اول تیمش باشد و پیوستن به منچسترسیتی تحت هدایت پپ گواردیولا او را به این هدف رساند.

چهارشنبه شب براوو اما دوباره به بارسلونا برمی‌گردد تا برای اولین بار از زمان جدایی‌اش از تیم تحت هدایت لوئیس انریکه، با هم‌تیمی‌هایی قدیمی‌اش تجدید دیدار کند. به همین بهانه نشریه مارکا با دروازه‌بان تیم ملی شیلی مصاحبه‌ای انجام داده است.

به زودی به بارسلونا برمی‌گردی. آیا چیزی هست که در بازگشت به آنجا بخواهی ثابت کنی؟
خیر. من با آرامش روانی و انگیزه برای ارائه یک بازی خوب برمی‌گردم. در بارسلونا کاری که می‌بایست را انجام دهم را انجام دادم و خوشحالم که دوباره به چنین مکان بزرگی در دنیای فوتبال برمی‌گردم.

شروعت در منچسترسیتی چگونه بوده است؟
سریع و گیج کننده. سعی کرده‌ایم نسبت به آنچه که پیش از این بوده‌ایم بهتر شویم و یک برنامه جدید بازی را پیاده‌سازی کرده‌ایم. به نظر خودم شروع راحتی داشته‌ام.

نظرت درباره انتقاداتی که در این چند وقت اخیر از مارک آندره تراشتگن صورت گرفته، چیست؟
بازی در این پست یعنی در معرض انتقادات فراوان قرار گرفتن و تمام دروازه‌بان‌ها این را می‌دانند به خصوص در باشگاه‌های بزرگی مانند بارسلونا. تراشتگن اما توانایی غلبه بر منتقدان را دارد.

لیگ برتر را چگونه تورنمنتی می‌بینی؟ آیا بازی در این لیگ برای دروازه‌بان‌ها سخت است؟
لیگ برتر جاذبه خاصی دارد، و از نظر توازن قدرت با لالیگا فرق دارد. از نظر فیزیکی، لیگ برتر لیگ بهتر است و سرعت بازی‌ها در آن بالاتر است. علاو بر این تمام استادیوم‌ها همیشه پر از تماشاگر هستند.

از تو در ابتدای این فصل انتقاداتی صورت گرفت. به نظرت شدت انتقادات در انگلیس بیشتر از اسپانیا است؟
من خیلی به انتقادات توجه نمی‌کنم. اگر این انتقادات سازنده باشم آنها را قبول و به وسیله سعی می‌کنم پیشرفت کنم. با این حال من بخش زیادی از آنچه در رسانه‌ها گفته و نوشته می‌شود را نمی‌خوانم. چهار بچه دارم که باید وقتم را صرف آنها کنم.

فکر می‌کنی الان در بهترین شرایطت قرار داری؟
خیر. هنوز بهترین بازی‌هایم را انجام نمی‌دهم اما از این بابت نگران هم نیستم.

آیا بازی در نیوکمپ برایت لذت مضاعفی دارد؟
من با این احساس فوق‌العاده به نیوکمپ می‌روم که همه کارهایم را درست انجام داده‌ام و از بازی اول با هواداران رابطه خوبی برقرار کرده‌ام، پس چه چیزی بیشتر از این می‌تواند به من حس رضایت از کارم را بدهد؟

آیا به طور کامل با شرایط بازی در من‌سیتی خودت را وفق داده‌ای؟
من زمان کمی است که به این تیم ملحق شده‌ام اما در همین مدت کم بازی‌های زیادی انجام داده‌ایم و این به من اعتماد به نفس می‌دهد.

چهارشنبه با MSN روبه‌رو می‌شوی.
بازی برابر آنها به من انگیزه مضاعفی می‌دهد چون بازیکنانی بزرگ هستند. بازی برابر MSN برای من یک اتفاق بسیار احساسی است اما بارسلونا و منچسترسیتی دو تیم با شیوه‌های بازی مشابه هستند و هر دو تیم از سلاح‌های خوبی برای بردن بازی برخوردارند.

مسی به تازگی مصدومیت را پشت سر گذاشته، برگشته و گل هم زده است. برای روبه‌رو شدن با او آماده‌ای؟
کارهایی که مسی انجام می‌دهد تعجب‌آور نیست. او بهترین بازیکن دنیااست. تنها راهیی که می‌شود او را متوقف کرد ارائه یک بازی خوب و منسجم است. خیلی‌ها راه‌های مختلف متوقف کردن مسی را بررسی می‌کنند. او بازیکن جادویی است، بازیکنی که می‌تواند سرنوشت بازی را تغییر دهد.

می‌توانی در 10 ثانیه پپ گواردیولا را توصیف کنی؟
چیزهای مثبت زیادی درباره او وجود دارد که بخواهم بگویم. او انسانی خارق‌العاده است و شاید این بارزترین ویژگی‌اش باشد. البته موفقیت‌های زیادی دوران مربیگری‌اش را هم نباید از یاد برد. تاکتیک‌های گواردیولا بسیار هوشمندانه و منظم هستند.

تو با بارسلونا لیگ قهرمانان را بردی. فکر می‌کنی منچسترسیتی در حدی هست که بتوانی با این تیم هم این افتخار را کسب کنی؟
قدم به قدم. ما باید قدم به قدم پیش برویم.