با توجه به رایزنی‎های انجام شده دیگر دغدغه‎ای از بابت تعلیق جرایم احتمالی در خصوص انتخابات دسته فوق سنگین بازی‎های المپیک ۲۰۱۶ ریو ایران را تهدید نمی‎کند.

به گزارش مرورنیوز به نقل از سایت فدراسیون وزنه‎برداری، با حضور علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‎برداری در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی به جهت پیگیری و حل موضوع مربوط به عذرخواهی رسمی بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی بابت اتفاقاتی که در رقابت دسته فوق سنگین بازی‎های المپیک 2016 ریو رخ داد، این موضوع با رایزنی‎های موثر و دیپلماسی موفق بین‎المللی فدراسیون وزنه‎برداری بدون نیاز به حضور و اعزام سرمربی و ملی‎پوش کشورمان در مالزی حل شد. بر همین اساس و با توجه به رایزنی‎های انجام شده دیگر دغدغه‎ای از بابت تعلیق و یکسری جرایم احتمالی در این باب وزنه‎برداری ایران را تهدید نخواهد کرد.

علی مرادی رئیس فدراسیون که در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی در مالزی حضور داشت، با توجه به حل معضل به وجود آمده بواسطه دیپلماسی موفق و موثر بین‎المللی که برای حل‎وفصل این دغدغه صورت گرفت، اظهار داشت: درجلسه هیئت رئیسه جهانی وزنه‎برداری حضور پیدا کردیم و در این خصوص توضیحاتی مبسوط ارائه دادیم. بی‎شک توانایی دیپلماسی ورزشی فدراسیون وزنه برداری ایران در جهان به چشم آمد و کاملا این موضوع در جلسه هیئت رئیسه احساس شد. در نهایت نیز اعضای هیئت رئیسه  از این مسئله خوشحال شدند و همه پذیرفتند که مشکلی وجود نداشته است.

رئیس فدراسیون وزنه‎برداری خاطرنشان کرد: کشورمان در سطح وزنه برداری جهان از تمام جهات، خصوصاً در بخش دیپلماسی ورزشی از جایگاه بسیار بالایی برخودار است. به همین دلیل با رایزنی و دیپلماسی گفت وگو این دغدغه نیز خدا را شکر مرتفع شد.