سرمربی تیم فوتبال یوونتوس اعتراف کرد که تیمش برابر لیون می‌توانست بازی بهتری ارائه کند.

به گزارش مرورنیوز، تیم فوتبال یوونتوس شب گذشته در سومین دور از دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا موفق شد میزبان خود لیون را در ورزشگاه ژرلان با نتیجه یک بر صفر شکست دهد، هر چند که بازی این تیم آن طور که باید و شاید مقتدرانه نبود و دروازه‌اش هم چند بار تهدید شد که به لطف درخشش جان لوئیجی بوفون بسته ماند.

در این بازی که خوان کوادرادو تنها گل بانوی پیر را زد، بوفون یک پنالتی از آلکساندر لاکازاته گرفت و اخراج ماریو لمینا هم 36 دقیقه یوونتوس را 10 نفره کرد. گل بانوی پیر هم تقریباً 20 دقیقه پس اخراج لمینا به ثمر رسید و همین موضوع سبب شد که سرمربی این تیم پس از بازی اظهارنظر جالبی انجام دهد.

ماسیمیلیانو آلگری به شبکه مدیاست پرمیوم گفت: ما در این بازی توپ را به خوبی به گردش درنمی‌آوردیم و به همین دلیل داور تصمیم گرفت ضربه‌ای به ما بزند و با اخراج یکی از بازیکنان‌مان ما را به خودمان آوردم. متأسفانه این یکی از مشکلات کار ماست.

آلگری درباره انتخاب‌های تعجب‌آورش برای ترکیب اصلی یوونتوس به خصوص قرار دادن پاتریس اورا در خط دفاع سه نفره بانوی پیر به جای مهدی بن‌عطیه، اظهار داشت: من اورا را انتخاب کردم، چون بن‌عطیه قرار نبود شنبه این هفته بازی کند و بعد از 40 روز غیبت این کار را انجام داد. من نمی‌خواستم ریسک کنم و با قراردادنش در ترکیب اصلی سبب تشدید مصدومیتش شوم. اورا هم در آن منطقه می‌تواند کارش را به خوبی انجام دهد. او یک بازیکن چپ پا است و در آن منطقه به درد ما می‌خورد. من کوادرادو را در بازی شنبه برابر اودینزه در سمت چپ قرار دادم و او خوب کار کرد. اگر در این بازی هم او را از ابتدا در ترکیب قرار می‌دادم، آن وقت در حین بازی دیگر نیروی تازه نفس نداشتیم و به همین دلیل بازیکنان نیمکت‌نشین برای ما همیشه مهم هستند.

وی افزود: در نیمه اول بازی ما واقعاً تحت فشار قرار گرفتیم و لاکازاته و «نابیل فکر» برای از هم گسیختن خط دفاع ما خوب کار کردند. در پاس‌های کوتاه‌مان بیش از اندازه توپ را لو می‌دادیم. در نیمه دوم اوضاع بهتر شد، حتی زمانی که 10 نفره شدیم.

بوفون با پنالتی که مهار کرد، مانع از پیش افتادن لیون شد و همین بهانه‌ای شد تا آلگری از او تمجید کند. وی عنوان کرد: خوشبختانه، بوفون در آن مقطع ما را نجات داد. ما باید سعی کنیم بهتر بازی کرده و آرامش‌مان را حفظ کنیم و در پاس‌های‌مان شتابزده عمل نکنیم، چون وقتی تیمی مانند لیون آنگونه عقب می‌کشد، داشتن صبر و حوصله واقعاً مهم است. همین اتفاق در بازی قبلی‌مان برابر اودینزه هم رخ داد و آنجا هم ما بیش از اندازه ریسک کردیم. من واقعاً قبول دارم که در برخی حوزه‌ها باید بهتر بازی کنیم، از جمله بازی بدون توپ. اگر ما همانقدر که بازیکنان میلان در این هفته (برابر کیه‌وو) دویدند، تلاش نکنیم، به دردسر خواهیم افتاد.

یوونتوس که هفته آینده در سری A میهمان میلان است، در حال حاضر با هفت امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به سویا، در رده نخست جدول گروه H‌ لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد و به صعود به مرحله یک هشتم نهایی نزدیک شده است.