کنگره فدراسیون جهانی در حاشیه برگزاری مسابقات جهانی نوجوانان برگزار شد و در بخشی از آن، فدراسیون جهانی از وزنه برداری ایران، بابت درخشش در المپیک ۲۰۱۶ ریو تقدیر کرد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری، کنگره فدراسیون جهانی وزنه برداری در سال 2016 در حاشیه برگزاری مسابقات نوجوان جهان در پنانگ مالزی برگزار شد و در  بخشی از این کنگره، فدراسیون جهانی بابت درخشش وزنه برداری ایران در بازی‌های المپیک ریو از فدراسیون وزنه برداری کشورمان تقدیر کرد.

در کنگره  نیز اساسنامه فدراسیون جهانی مورد بررسی قرار گرفت. فرانس کارا که سال‌ها دبیر کل کمیته بین المللی المپیک بوده تغییرات جدی و مهم اساسنامه را برای اعضای فدراسیون جهانی شرح داد.

از مهم‌ترین تغییرات این اساسنامه اضافه شدن قانون محرومیت دو ساله برای فدراسیون‌هایی است که ورزشکاران آنها در بازی‌های المپیک به تصمیم داوران اعتراض کنند. این بند از اساسنامه از جمله قوانینی بود که به اساسنامه فدراسیون جهانی برای اولین بار اضافه شد.

در بند دیگری از این اساسنامه قرار شد که تغییر تابعیت ورزشکاران با سخت‌گیری بیشتری همراه باشد. با این قانون از این پس وزنه برداران برای اینکه برای کشور دیگری مسابقه بدهند باید حداقل چهار سال سابقه زندگی در آن کشور را داشته باشد و حداقل یک المپیک را هم بعد از تغییر تابعیت از دست داده باشد.