در پی کسب نخستین نشان نقره جهانی تیم ملی ساواته ایران، نخستین حضور جهانی بانوان محجبه این رشته رزمی و تثبیت و ارتقای جایگاه های بین المللی کسب شده، بهزاد کتیرایی صدر هیئت رییسه انجمن پیام تبریکی را خطاب به خانواده بزرگ ساواته ایران صادر کرد‌.

به گزارش مرور نیوز: بهزاد کتیرایی که در مدت ۸ سال مدیرکلی حراست سازمان سابق تربیت بدنی و در ادامه سرپرستی و ریاست بر فدراسیون های ورزش های رزمی، ووشو و کاراته همواره پیشرو در تکریم به ورزشکاران، قهرمانان، مربیان، داوران و جامعه ورزش کشور بوده و با رایزنی های موثر وی امکان حضور بانوان محجبه ووشو در مسابقات آسیایی و‌ جهانی و همچنان در کاراته فراهم شد، آمده است: در نهمین سال فعالیت اصولی ساواته در ایران شاهد رقم‌ خوردن دستاوردهای بزرگی هستیم که تماما در راستای عزت و اقتدار هرچه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی بین المللی ورزش و استعدادیابی و ‌پرورش قهرمانان بوده است.

امروز بازتاب مثبت جهانی حضور بانوان محجبه ایران در مسابقات رسمی جهانی در قلب اروپا که به شدت مورد توجه نمایندگان ورزشی کشورهای اروپایی قرار گرفت  یکی از بزرگترین دستاوردهای اعزام تیم‌ملی ساواته به مسابقات جهانی ۲۰۱۶ کروواسی بود.

علاوه بر این، کسب نشان نقره جهانی در شرایطی که تاکنون سقف مدال آوری ساواته در مسابقات کنترلی برنز بوده و به اذعان کارشناسان حاضر در مسابقات، این مدال سیمین می توانست رنگ زرین نیز داشته باشد، با در نظر گرفتن عدم ‌تامین حتی یک ریال بودجه دولتی برای انجمن و در نتیجه عدم ‌امکان برگزاری اردوهای منظم شبانه روزی و عدم انجام ‌اعزام های تدارکاتی، کاری بس بزرگ و ارزنده بوده است. این در حالی است که تمامی رقیبان به صورت پیوسته در مسابقات و‌ تمرینات حضور دارند و به واقع هیچ کشوری با مشکلاتی این چنینی مواجه نبوده است. 

در چنین شرایطی، بعد دیگری از موفقیت که همانا تثبیت و ارتقای جایگاه های بین المللی است نیز حاصل می شود و اینک ساواته ایران، علاوه بر داستن یک‌ کرسی عضویت در هیئت رییسه فدراسیون جهانی، عهده دار مسئولیت مهم‌کمیته توسعه جهانی در پنج قاره جهان نیز می شود که قابل تقدیر است.