سرمربی تیم فوتبال بایرن مونیخ احتمال بازگشتش به فوتبال انگلیس برای قبول هدایت سه‌شیر در آینده‌ای نزدیک را رد کرد.

به گزارش مرورنیوز، کارلو آنچلوتی اعلام کرد که با قبول هدایت تیم ملی انگلیس مشکلی ندارد، اما ترجیح می‌دهد که اولین تجربه مربیگری‌اش در رده ملی را با تیم ملی کشور خود کسب کند، نه سه‌شیر.

آنچلوتی در گفت‌و‌گویی با نشریه دیلی‌میل به نکات مهمی درباره گذشته و آینده دوران مربیگری‌اش اشاره کرده، از جمله اینکه چرا هرگز سرمربی منچستریونایتد نشد یا اینکه فعلاً قصد ندارد در تیم ملی انگلیس سرمربیگری کند.

وی گفت: دلیل اینکه چرا من (بعد از بازنشسته شدن سرالکس فرگوسن در سال 2013) سرمربی منچستریونایتد نشدم این بود که قبل از آن با رئال مادرید به توافق رسیده بودم و این تنها دلیلش بود. بدون شک منچستریونایتد تیم فوق‌العاده‌ای است و هر کسی دوست دارد سرمربی این تیم باشد، اما بحث مربیگری در این تیم زمانی مطرح شد که من با رئال مادرید به توافق رسیده بودم. 

پس از آنکه آنتونیو کونته، سرمربی پیشین تیم ملی ایتالیا اعلام کرد آتزوری را ترک خواهد کرد، آنچلوتی به‌عنوان محتمل گزینه برای جانشینی‌اش معرفی شد، اما او ترجیح داد که به لذت بردن از مربیگری در رده باشگاهی ادامه دهد.

کارلتو تأکید کرد: در ایتالیا از من می‌خواهند که برگردم و سرمربی تیم ملی شوم. معمولاً من به هر باشگاهی که می‌روم دو سه سالی در آنجا می‌مانم، مثل چلسی. در پاری‌سن‌ژرمن یک سال و نیم بودم و در مادرید هم دو فصل. دوست دارم اینجا در بایرن مونیخ کمی بیشتر بمانم، کمی طولانی‌تر و پس از آن از بین انگلیس و ایتالیا یکی را انتحاب می‌کنم.

آیا این بدان معناست که آنچلوتی پس از تمام شدن کارش در بایرن مونیخ سرمربی سه‌شیر خواهد شد؟ او در پاسخ به این سؤال گفت: فعلاً که گرث ساوت‌گیت هست ... بعد از آن ... چرا که نه؟ اما بعد از ... شما دارید الان این سؤال را از من می‌پرسید. قبل از انگلیس، تیم ملی ایتالیا هست.

آنچلوتی درباره حضور کونته روی نیمکت چلسی و اینکه آیا او در لیگ برتر موفق خواهد شد یا خیر هم تأکید کرد: کونته در یوونتوس، کاپیتان تیم من بود. او بازیکنی حرفه‌ای بود و من فکر می‌کنم که الان به‌عنوان یک مربی هم حرفه‌ای است. من توانایی‌های او را به‌عنوان یک مربی هنوز به‌طور کامل نشناخته‌ام، اما شخصیت و ذاتش را می‌شناسم و می‌دانم که روی کارش تمرکز دارد. من مطمئنم که او کارش را در چلسی به درستی انجام خواهد داد. اینکه او در این باشگاه موفق می‌شود یا نه به هدف باشگاه بستگی دارد. اگر هدف باشگاه قهرمانی در لیگ برتر باشد، کار او سخت خواهد شد. به نظر من که الان هدف چلسی ساختن تیمی جدید و شکل دادن ایده‌های جدید برای شیوه بازی این تیم است. کونته برای کسب موفقیت در چلسی فرصت‌های زیادی دارد. البته باید به او زمان داد.

آنچلوتی سپس به واقعیتی درباره زندگی شخصی‌اش اشاره کرد که کمتر کسی از خبر دارد. او به خاطره‌ای از دوران مربیگری‌اش در میلان اشاره کرد، زمانی که هنوز در پارما زندگی می‌کرد و برای رساندن خودش به میلان از شیوه‌ای عجیب استفاده کرد.

او گفت: سال 2004 من مدرک خلبانی‌ام را گرفتم. آن روز برای رساندن خودم به میلان خیلی دیر شده بود و سفر با اتومبیل دو ساعت از وقتم را می‌گرفت. بنابراین سوار هلی‌کوپتر شدم و با آن در عرض 40 دقیقه خودم را به میلان رساندم. پرواز با هلی‌کوپتر کار آسانی نیست و شما باید خیلی محتاط باشید، اما در کل هلی‌کوپتر وسیله امنی است. البته من از زمانی که از ایتالیا رفته‌ام دیگر با هلی‌کوپتر پرواز نکرده‌ام و مجوز پروازم هم منقضی شده است.