نشریه معتبر «فرانس فوتبال» از امروز به صورت تدریجی شروع به معرفی کاندیدای کسب توپ طلا کرده است.

به گزارش مرور نیوز، نشریه «فرانس فوتبال» که به همکاری خود با فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) خاتمه داده، از صبح امروز (دوشنبه) به‌طور رسمی شروع به معرفی 30 کاندیدایی کرد که نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن جهان در سال 2016 هستند.

این نشریه قرار است هر دو ساعت یک بار نام پنج کاندیدای کسب توپ طلا را اعلام کند. پنج نامزد اول که «فرانس فوتبال» اعلام کرد به این شرح بودند: سرخیو آگروی آرژانتینی از منچسترسیتی، پی‌یر امریک اوبامیانگ گابنی از بورسیا دورتموند، گرث بیل ولزی از رئال مادرید، جان‌لوئیجی بوفون ایتالیایی از یوونتوس و کریستیانو رونالدوی پرتغالی از رئال مادرید.

پنج نامزد دوم کسب این عنوان که دقایقی پیش اعلام شد، به این شرح هستند: کوین دی‌بروین بلژیکی از منچسترسیتی، پائولو دیبالای آرژانتینی از یوونتوس، دیه‌گو گودین اروگوئه‌ای از اتلتیکومادرید، آنتوان گریزمان فرانسوی از اتلتیکومادرید و گونزالو ایگواین آرژانتینی از یوونتوس.

انتخاب بهترین بازیکن جهان از این پس بر عهده روزنامه‌نگاران از سرتاسر جهان خواهد بود و دیگر کاپیتان‌ها و مربیان ملی نقشی در آن نخواهند داشت. رده‌بندی نهایی کاندیداهای اعلام شده و البته برنده این عنوان در تاریخ 13 دسامبر (23 آذر) معرفی خواهد شد