تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز در چهار هفته گذشته از لیگ برتر متحمل چهار شکست پیاپی شد و از این رو احتمال هرگونه تغییری در تیم و باشگاه ریشه‌دار تبریزی وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، مدیران باشگاه ماشین‌سازی تبریز به هیچ عنوان از شرایط این تیم و نحوه امتیازگیری و روند کاری سبزپوشان رضایت ندارند و امکان هرگونه تغییری در کادرفنی باسابقه‌ترین تیم فوتبال تبریز وجود دارد.

* رسول خطیبی بعد از اتمام هفته نهم و قبول شکست 3 بر صفر مقابل صنعت نفت، به جای بازگشت به تبریز ترجیح داد بازیکنان را در تهران به اردو ببرد. تمرینات این تیم در ورزشگاه نیروی زمینی دنبال می‌شود و ماشین‌سازان روز سه‌شنبه (فردا) به تبریز برمی‌گردند تا آماده نبرد با پیکان در هفته دهم شوند.

* روز چهارشنبه هیئت مدیره باشگاه وارد جلسه می‌شود تا در مورد عملکرد اخیر تیم و کادرفنی تصمیم‌گیری کند. اعضای هیئت مدیره اصلاً از شرایط امتیازگیری تیم رضایت ندارند و شاید در جلسه روز چهارشنبه، بحث بر سر ایجاد تغییراتی در کادرفنی نیز انجام شود.

* مسوولان باشگاه ماشین‌سازی تماس با مربیان دیگر را تکذیب می‌کنند، اما آنها لیستی حاوی چند مربی سرشناس را که از لیگ شانزدهم بیرون مانده‌اند، در دست دارند که در صورت اتخاذ تصمیم برای برکناری خطیبی، تماس با مربیان این لیست آغاز خواهد شد.

* با وجود شرایط ویژه‌ای که بر باشگاه حاکم است، اما میرمعصوم سهرابی مدیرعامل ماشین‌سازی همچنان در سفر کربلای معلی حضور دارد. او به همراه همکارانش فردا (سه‌شنبه)‌ به تبریز می‌رسند.

* تغییر مدیرعامل باشگاه به خاطر نتایج اخیر بسیار بعید به نظر می‌رسد، چون سهرابی به غیر از تیم فوتبال، مدیرعامل تیم‌های والیبال، فوتبال ساحلی و فوتسال شهرداری را نیز به‌عهده دارد و در باشگاه ماشین‌سازی شهرداری تبریز نیز مدیریت می‌کند.

* در جلسه اخیر شورای شهر تبریز، اعضا به عملکرد این باشگاه معترض بود. حتی سعید حاجی‌زاده، سخنگو و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اعلام کرده نارضایتی از نتایج اخیر به وجود آمده و باید برای پایان دادن به این نتایج، فکری اندیشیده شود.

* نکته دیگر اینکه کانال‌های هواداری غیرمرتبط و حتی مرتبط به باشگاه مدتی است در فضای مجازی حمایت از خطیبی را رها کرده و از باشگاه، برنامه‌ریزی در جهت تغییر رویه امتیازگیری را خواستار شده‌اند. با این وجود، شانس خطیبی برای باقی ماندن در تیم ماشین‌سازی چندان زیاد نیست.

*‌ جلسه هیئت مدیره در روز چهارشنبه، تکلیف خطیبی را مشخص خواهد کرد. جدی‌ترین مسئله اینجاست که برخی از اعضای هیئت مدیره خود را آماده کرده‌اند تا به خطیبی بابت دیدار مقابل پیکان اولتیماتوم بدهند. ماشین‌سازی تبریز با وجود گذشت 9 هفته از لیگ برتر، تنها شش امتیاز به‌دست آورده و در قعر جدول رده‌بندی جای گرفته است.