مهاجم تیم فوتبال جوانان کشورمان گفت: عدم موفقیت جوانان ایران در ۴۰ سال گذشته، فشاری به ما وارد نمی‌کند.

به گزارش مرور نیوز، تیم جوانان ایران شب گذشته دوشنبه موفقیت‌های پاییزی تیم‌های زیرمجموعه فدراسیون فوتبال را پس از سومی تیم ملی فوتسال در جام جهانی 2016 کلمبیا و صعود تیم نوجوانان به جام جهانی 2017 تکمیل کرد و با راهیابی به جمع چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا، جواز صعود به جام جهانی 2017 را به دست آورد. بر همین اساس، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا «AFC» گفت‌وگویی با رضا جعفری، مهاجم تیم جوانان ایران انجام داده است.

یکی از مسابقات مرحله یک‌چهارم‌نهایی مسابقات قهرمانی زیر 19 سال آسیا میان تیم‌های ایران و ازبکستان، دو قدرت فوتبال آسیا برگزار شد، دیداری که تمامی ویژگی‌های یک بازی کلاسیک را داشت و  به خاطر کسب سهمیه  حضور در مسابقات جام جهانی زیر 20 سال کره جنوبی 2017 اهمیت بیشتری یافته بود. در بیشتر زمان مسابقه، جدال دو تیم برای تسلط بر میانه میدان بود، هرچند در انتهای نیمه نخست، با گل خیره‌کننده‌ای که رضا جعفری، مهاجم ایران به ثمر رساند، این نیمه با برتری این تیم مقابل گرگ‌های سفید پایان یافت.

مهاجم سایپا در گفت‌وگو با سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: خدا را بخاطر این گل شکر می‌کنم. پس از اینکه در بازی مقابل تیم‌های یمن و ژاپن ضربه‌ام به تیر دروازه خورد، واقعاً به یک نمایش خوب در این تورنمنت نیاز داشتم و زمانی بهتر از این بازی برای گلزنی وجود نداشت.

جوان تیزپا و تمام‌کننده مرگبار تیم ایران، نه تنها راه را برای این تیم در راه صعود به جام جهانی هموار کرد، بلکه امیدها را برای کسب مقام برای ایران پس از 40 سال ناکامی زنده کرده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با معرفی رضا قوچان‌نژاد، بازیکن ایرانی تیم هیرنوین هلند به عنوان یکی از الگوهایش، عنوان کرد: به رکوردمان و اینکه 40 سالی می‌شود به عنوانی نرسیده‌ایم کاملاً واقف هستم. با این حال فشاری روی ما نیست و برعکس این موضوع به ما انگیزه می‌دهد. بازیکنان تیم ملی ایران الگوی ما به شمار می‌روند و می‌‎خواهیم مانند آنها به موفقیت برسیم. بازی‌های اخیر قوچان‌نژاد در مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 بسیار مرا تحت تأثیر قرار داد و امیدوارم ما هم راه او را به خوبی ادامه دهیم.

تیم ملی ایران در آخرین رده‌بندی فیفا صعود چشمگیری داشته است و با 10 پله صعود، به جایگاه بیست و هفتم جهان رسیده است.

برخلاف پیروزی مقتدرانه ایران مقابل ازبکستان، جعفری به هم‌تیمی‌هایش درخصوص رویارویی با عربستان در مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا هشدار داد و عنوان کرد: نباید عربستان را دست کم بگیریم. آنها در این تورنمنت با گذشت هر بازی پیشرفت کرده‌اند، اما همانطور که قبلاً هم گفتیم، ما به این مسابقات نیامده‌ایم تا فقط به جام جهانی راه یابیم، ما به اینجا آمده‌ایم تا قهرمان شویم.