بلاتکلیفی تیم فوتبال امید کشورمان و انتخاب نشدن سرمربی این تیم، باعث شد یک سال مانده به مسابقات انتخابی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا، به این مسئله پرداخته شود.

به گزارش مرور نیوز، در برنامه شناسای رادیو ایران به مسائل مختلف ورزش پرداخته شد که بخشی از این برنامه مربوط به وضعیت تیم فوتبال امید ایران بود. تیمی که پس از ناکامی در راهیابی به المپیک 2016 ریو، هنوز بلاتکلیف است و سرمربی ندارد. این در حالی است که تیم امید سال آینده باید در مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا حضور پیدا کند. سید هادی طباطبایی، مربی پیشین تیم امید میهمان این برنامه بود که در صحبت‌های خود گفت: ابتدا باید در خصوص تیم ملی بزرگسالان صحبت کنم. از زمانی که کی‌روش آمد و ما این مربی شناخته شده را برای فوتبال‌مان آوردیم، با چه چالش‌هایی برخورد کردیم. او امکاناتی که نیاز داشت فراهم نشد و بخش زیادی از تمرکزش را برای گرفتن امکانات بگذارد.

وی ادامه داد: اگر کی‌روش قرار بود با همان امکانات اولیه ما کار کند، مسلماً شرایط برای او هم سخت‌تر می‌شد، اما او تلاش کرد، امکانات گرفت و در کنارش توانست امتیاز هم بیاورد. حالا نباید برای ما فرقی کند و در هر رده‌ای چه بزرگسالان، چه امید، جوانان و نوجوانان باید امکانات در اختیار این تیم‌ها قرار بگیرد، چه مربی ایرانی باشد و چه خارجی.

مربی پیشین تیم امید درباره اینکه آیا برای انتخاب سرمربی بعدی باید از کی‌روش کمک بگیریم یا چه معیارهایی باید وجود داشته باشد، گفت: پیش از هر چیز باید برای تیم‌های ملی‌مان برنامه داشته باشیم. منظور برنامه سرمربی تیم نیست، بلکه باید خودمان برای تیم‌های ملی‌مان برنامه داشته باشیم. اینکه بخواهیم باری به هر جهت پیش برویم، به جایی نمی‌رسیم و اینکه منتظر باشیم تیم خوبی با بازیکنان خوب دور هم جمع شوند، بلکه باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم، چون فوتبال ما این پتانسیل را دارد.

طباطبایی درباره برخی مشکلات که همیشه برای تیم امید وجود داشته و ناهماهنگی بین کمیته ملی المپیک، فدراسیون فوتبال و... گفت: در این دوره این مشکلات را نداشتیم. حداقل این بود که اگر کمکی نمی‌شد، کاری هم به کار تیم نداشتند و خوشبختانه مدیریت تیم خوب بود. در این دوره فقط از این جهت مشکل داشتیم که بازیکنان ما قدرت بدنی بازی هر سه روز یک بار را نداشتند و این را می‌دانستیم. تجربه بازیکنان ما هم کم بود و حریفان ما قدرت بیشتری داشتند. بازیکنان ما تجربه بین‌المللی نداشتند و میلاد محمدی را بدون تجربه در ترکیب قرار دادیم، اما دیدید که به تیم ملی رفت و همین مشکل در تیم ملی هم وجود دارد. کی‌روش هم بازیکنانی در اختیار دارد که تجربه بین‌المللی ندارند.

در این برنامه مسوولان رده بالای فدراسیون فوتبال حاضر به پاسخگویی در خصوص زمان انتخاب سرمربی تیم امید نبودند تا امیرحسین حسینی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال پاسخگو شود که در این خصوص اظهار داشت: همانطور که می‌دانید، تیم فوتبال امید یکی از مهم‌ترین تیم‌ها در رده‌های سنی است. اگر فدراسیون فوتبال گاهی در این خصوص تعلل می‌کند، به این دلیل است که ما امسال مسابقات متعددی داریم. تیم جوانان، تیم بزرگسالان و... درگیر مسابقات هستند و اگر بخواهیم تیم امید را هم با برنامه‌های لیگ و لیگ قهرمانان تشکیل بدهیم، شرایط خیلی سخت خواهد شد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال افزود: اگر بخواهیم تیم امید را تشکیل بدهیم و لیگ به خاطر اردوهای این تیم تعطیل شود، سر و صدای زیادی به پا می‌شود. کیومرث هاشمی و شاهرخ شهنازی جلسه‌ای را با مهدی تاج داشتند و درخواست آنها این بود که مسابقات و اردوهای تیم امید را تشکیل بدهیم و تیمی قوی مانند تیم نوجوانان، جوانان، بانوان، فوتسال و فوتبال ساحلی تشکیل بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک و پس از اتمام مسابقات جوانان، کمیته فنی تشکیل خواهد شد، گزینه‌ها معرفی می‌شوند و کمتر از دو ماه آینده سرمربی تیم امید انتخاب خواهد شد و اردوها را تشکیل می‌دهیم.