دیدار تیم‌های پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته دهم، می‌تواند یکی از جذاب‌ترین دیدارهای نیم فصل اول لیگ برتر لقب بگیرد.

به گزارش مرور نیوز، صنعت نفت آبادان در لیگ‌های دوم، هفتم، دهم، یازدهم و دوازدهم حضور داشته و با وجود جذابیت‌های منحصر به فردی که دارد، سال‌های زیادی در لیگ یک پشت سر گذاشت.

این تیم در 5 فصلی که یاد شد، مجموعاً 10 بار مقابل پرسپولیس در بازی‌های رفت و برگشت به میدان رفت که نتیجه این 10 بازی، کمی عجیب به نظر می‌رسد. سرخپوشان صاحب 7 پیروزی، 2 تساوی و تنها یک شکست شده‌اند که این شرایط برای صنعت نفت، چندان راضی کننده نیست.

تاریخچه تقابل این دو تیم به سال‌های دور برمی‌گردد و همواره صنعت نفت آبادان که یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های فوتبال ایران است و زمانی وظیفه ساختن ستاره‌های فوتبال کشورمان را به‌عهده داشت، حریف قدرتمندی برای تیم‌های بزرگ پایتخت به شمار می‌رفت. غولی که به نظر می‌رسد در این فصل دوباره بیدار شده و با یکسری جوان در کنار بازیکنان باتجربه، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

این نتایج رقابت‌های پرسپولیس و نفت آبادان در دوره‌های گذشته لیگ برتر است:

لیگ دوم
دیدار رفت: پرسپولیس یک – صنعت نفت آبادان صفر
دیدار برگشت: صنعت نفت آبادان صفر – پرسپولیس صفر

لیگ هفتم
دیدار رفت: صنعت نفت آبادان 2 – پرسپولیس 3
دیدار برگشت: پرسپولیس یک - صنعت نفت آبادان صفر

لیگ دهم
دیدار رفت: صنعت نفت آبادان صفر – پرسپولیس یک
دیدار برگشت: پرسپولیس 2 - صنعت نفت آبادان صفر

لیگ یازدهم
دیدار رفت: پرسپولیس 3 - صنعت نفت آبادان یک
دیدار برگشت: صنعت نفت آبادان 4 – پرسپولیس 2

لیگ دوازدهم
دیدار رفت: صنعت نفت آبادان صفر – پرسپولیس یک
دیدار برگشت: پرسپولیس 2 - صنعت نفت آبادان 2

همچنین در این 10 تقابل لیگ برتری، 25 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد که نشان می‌دهد هر دو تیم علاقه خاصی به حمله روی دروازه یکدیگر در سال‌های گذشته داشتند و در این فصل نیز پرسپولیس و صنعت نفت ثابت کرده‌اند فوتبال را تهاجمی بازی می‌کنند و همین موضوع می‌تواند نقطه قوت این دیدار باشد.

سرخ‌پوشان روز جمعه هفته جاری از ساعت 16:40 به مصاف صنعت نفت آبادان می‌رود.