دبیر فدراسیون هندبال گفت: با وجود پیگیری‌هایی که انجام شد برای حضور شهرداری تبریز در لیگ برتر جوابی نگرفتم.

به گزارش مرور نیوز، فرامرز می‌آبادی در خصوص تعداد نهایی تیم‌های حاضر در لیگ برتر هندبال اظهار داشت: پیش از این حضور 8 تیم در لیگ قطعی شده بود و قرار شد دو تیم دیگر اگر  مدارک خود را تکمیل کردند به لیگ برتر اضافه شوند. با توجه به سوابق هندبال در سبزوار هماهنگی‌های لازم با تیم بیتای سبزوار انجام شد و این تیم نیز رسما در لیگ حضورخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: همزمان نیز بحث حضور شهرداری تبریز و سنگ آهن بافق را نیز پیگیری کردیم. شهرداری تبریز اعلام آمادگی کرد و خواستار حضور در لیگ شد اما علی رقم پیگری‌هایی که انجام دادم جوابی نگرفتم. حتی با دبیری عضو شورای شهر تبریز هم تماس گرفتم اما پاسخی نگرفتم.

دبیر فدراسیون هندبال تاکید کرد: برای حضور سنگ آهن بافق نیز با مدیر کل استان یزد تماس گرفتیم و  فدراسیون هم شرایطی برای این تیم فراهم کرد تا این تیم در لیگ شرکت کند و در نهایت مسئولان این تیم روز گذشته ورودیه خود را پرداخت کردند و لیگ با 10 تیم آغاز خواهد شد.

وی در خصوص شرایط تیم‌ها برای حضور در لیگ برتر نیز عنوان کرد: تیم‌ها عمدتا ظرف یک ماه اخیر تمرین کردند و هر کدام به فراخور حال خود بازیکن جذب کردند اما در این میان اقدام شهرداری کاشان جای تقدیر دارد. با کمک حبیبی، سرمربی تیم و اسپانسرهای شهرداری کاشان حدود 8 تا 9 بازیکن ملی‌پوش جذب این تیم شدند.

می‌آبادی یادآور شد: هر چند شرایط مطلوب برای حضور بازیکنان در تیم‌ها وجود نداشت اما همین که بازیکنان توافق می‌کنند و در لیگ شرکت می‌کنند و به آمادگی بدنی می‌رسند کمک می‌کند تا در آینده تیم ملی خوبی داشته باشیم. نسیم خوبی برای برگزاری لیگی موفق استشمام می‌کنم.

وی درباره مهلت ثبت قرارداد بازیکنان نیز گفت: تیم‌ها باید حداکثر تا قبل از 15 آبان ماه مدارک و قرادادهای خود با بازیکنان را نهایی کنند تا لیگ را با قدرت آغاز کنیم.

سخنگوی فدارسیون هندبال در خصوص زمان  برگزاری جلسه کمیته فنی برای تعیین تکلیف وضعیت سرمربی تیم ملی تصریح کرد: من به همراه  تیم نفت و گاز راهی اردن می‌شوم و ریاحی، دبیر کمیته فنی نیز در مرخصی است و با توجه به غیبت برخی از اعضا، جلسه تا قبل از 25 آبان تشکیل خواهد شد.