سرمربی تیم فوتبال بارسلونا با حمایت از هم‌تیمی پیشین خود، مدعی شد او در اولین فصل مربیگری‌اش در فوتبال انگلیس جام خواهد برد.

به گزارش مرور نیوز، پپ گواردیولا به خاطر ناکامی‌های اخیر تیمش و شش بازی بدون بردی که شاگردانش در تمامی رقابت‌ها داشته‌اند، از هر سو مورد انتقاد واقع شده است، اما هم‌تیمی قدیمی او در بارسلونا، لوئیس انریکه معتقد است که این وضعیت ادامه پیدا نخواهد کرد و در پایان فصل سرمربی اسپانیایی من‌سیتی جام خواهد برد.

انریکه که شاگردانش دو هفته پیش در ورزشگاه نوکمپ در لیگ قهرمانان اروپا منچسترسیتی تحت هدایت گواردیولا را با نتیجه 4 بر صفر شکست دادند و سه‌شنبه این هفته نیز میهمان این تیم انگلیسی خواهند بود، گفت: برای من مانند روز روشن است که گواردیولا این فصل جام خواهد برد. سر و کله منتقدان پیدا شده است، چون برای آنها تحمل موفقیت‌های گواردیولا و شیوه بازی او غیرقابل تحمل است، اما پپ همیشه می‌برد و فوتبال خوبی ارائه می‌کند. شما در جایگاه یک مربی باید یک فلسفه و طرحی مشخصی برای بازی تیم‌تان داشته باشید و تا آخر به آن پایبند بمانید. در این مسیر پستی و بلندی‌هایی هم وجود خواهد داشت، چون برای رسیدن به موفقیت هیچ راه تضمین شده‌ای وجود ندارد.

انریکه در ادامه به جنجالی اشاره داشت که از شنبه هفته گذشته و بازی تیمش در خانه والنسیا شکل گرفت، همان بازی که بازیکنان والنسیا خشن آغازش کردند و با درگیری لفظی بازیکنان بارسا و هواداران تیم میزبان، خشن هم به پایان رسید.

سرمربی 46 ساله کاتالان‌ها که از تمرکز زیاد رسانه‌های به اتفاقات آن بازی ناراضی است، با کنایه زدن به بازیکنان والنسیا، گفت: من دیگر درباره مستایا حرف نمی‌زنم. در باشگاه ما یکسری ارزش‌ها داریم که برای نشان دادن آنها تلاش می‌کنم. من هیچ علاقه‌ای برای شعله‌ور کردن آتش ندارم. هدف ما فوتبال بازی کردن است نه کتک زدن بازیکنان حریف و مصدوم کردن آنها (اشاره به مصدوم شدن آندرس اینیستا در ابتدای بازی بارسا - والنسیا توسط کاپیتان میزبان). این همان ارزش‌هایی هستند که ما می‌‌خواهیم انتقال‌شان دهیم.

انریکه افزود: فصولی بوده است که در آن ما کمترین تعداد بازیکن اخطاری را داشته‌ایم. فقط کافی است به تعداد جوایز بازی جوانمردانه‌ای که ما در سال‌های اخیر گرفته‌ایم، نگاه کنید. ما می‌‌خواهیم فوتبالی زیبا ارائه کنیم، فوتبالی که هواداران‌مان به آن افتخار کنند.